قیمت گوشی های سری آیفون ۱۲ مشخص شد



اپل در جریان برگزاری مراسم Hi, Speed اعلام کرد آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس دیرتر از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به بازار عرضه می‌شوند. در این مراسم،‌ قیمت آیفون‌ها نیز اعلام شد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از زومیت، این نخستین بار است که اپل تمامی گوشی‌های جدید خود را با نمایشگر OLED معرفی می‌کند. طبق اعلام اپل، روی این نمایشگرها با شیشه‌ی ویژه‌ای تحت عنوان سرامیک شیلد (Ceramic Shield) پوشانده شده است. 

آیفون ۱۲ معمولی نمایشگر ۶٫۱ اینچ دارد و از دوربین دوگانه در پنل پشتی خود استفاده می‌‌کند. در آیفون ۱۲ مینی از نمایشگر ۵٫۴ اینچ با دوربین دوگانه استفاده شده است. گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به‌ترتیب دارای نمایشگر ۶٫۱ اینچ و ۶٫۷ اینچ هستند. تمامی آیفون‌های نسل جدید از نخستین تراشه‌ی پنج نانومتری دنیا یعنی A14 Bionic استفاده می‌کنند. A14 Bionic که ۱۱٫۸ میلیارد ترانزیستور دارد قدرت پردازشی بیشتری نسبت‌به A13 ارائه می‌دهد. اپل می‌گوید A14 سریع‌ترین تراشه در دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. اپل در جریان برگزاری رویداد Hi, Speed اعلام کرد آیفون‌های نسل جدید برخلاف آیفون‌هایی که در چند سال اخیر به بازار عرضه شده بودند، لبه‌ی تخت دارند. 

بر اساس اعلام رسمی، آیفون ۱۲ مینی با قیمت پایه‌ی ۷۲۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. پیش‌فروش آیفون ۱۲ مینی از تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد. اپل تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۲ مینی را ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۳ آبان ۱۳۹۹) اعلام کرد. رنگ‌بندی اعلام‌شده برای آیفون ۱۲ مینی شامل مشکی و سفید و آبی و قرمز و سبز است.

 آیفون ۱۲ با قیمت پایه‌ی ۸۲۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. پیش‌فروش آیفون ۱۲ از جمعه‌ی پیش‌رو آغاز خواهد شد. اپل قصد دارد گوشی آیفون ۱۲ را ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲ آبان ۱۳۹۹) به بازار عرضه کند. اپل اعلام کرد آیفون ۱۲ در رنگ‌های مشکی و سفید و آبی و قرمز و سبز به بازار عرضه می‌شود.  آیفون ۱۲ پرو با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۲ پرو مکس با قیمت پایه‌ی ۱٬۰۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شوند. تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به‌ترتیب ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲ آبان ۱۳۹۹) و ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۳ آبان ۱۳۹۹) است. اپل اعلام کرد آیفون‌های جدید بدون شارژر و هدفون در جعبه به بازار عرضه می‌شوند. کوپرتینونشین‌ها مدل‌های حرفه‌ای آیفون‌ ۱۲ را در رنگ‌های آبی، طلایی، گرافیتی و نقره‌ای به‌فروش خواهند رساند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۲
نام گوشی تاریخ عرضه قیمت پایه
آیفون ۱۲ مینی ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ۷۲۹ دلار (مدل ۶۴ گیگابایتی)
آیفون ۱۲ ۲ آبان ۱۳۹۹ ۸۲۹ دلار (مدل ۶۴ گیگابایتی)
آیفون ۱۲ پرو ۲ آبان ۱۳۹۹ ۹۹۹ دلار (مدل ۱۲۸ گیگابایتی)
آیفون ۱۲ پرو مکس ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ۱٬۰۹۹ دلار (مدل ۱۲۸ گیگابایتی)

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها