کتاب نامه‌های دانش‌آموزان قشمی، جهانی می‌شود



مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: کتاب نامه‌های دانش‌آموزان ژئوپارک جهانی قشم در کتابی به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر و به کشورهای جهان ارسال می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، علیرضا امری کاظمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نامه‌ها، منتخب پیام‌هایی است که دانش آموزان قشمی برای شرکت در مسابقه «نامه دانش آموزان ژئوپارک جهانی قشم به دانش آموزان ژئوپارک‌های دیگر جهان» نوشتند.

وی ادامه داد: از ۲۰ نویسنده برتر این مسابقه طی یک مراسم تقدیر و از سوی سازمان منطقه آزاد قشم جوایزی به آن‌ها اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجموع  ۱۰۷ دست نوشته از دانش‌آموزان جزیره قشم برای مدیریت ژئوپارک جهانی قشم ارسال شد که پس از بررسی اولیه، ۲۶ نامه به مرحله بعد راه پیدا کردند.

مدیر ژئوپارک قشم ادامه داد: همچنین، ۳۰ نامه دیگر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به دلیل آشنایی اولیه با ژئوپارک و معرفی دستِ‌کم یک ژئوسایت، مورد تایید اولیه کارشناسان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این مسابقه در راستای اهداف ژئوپارک‌های جهانی یونسکو و تمرکز بر توانمندی کودکان و نوجوانان قشمی طراحی شد تا با نگارش نامه به کودکان ژئوپارک های دیگر جهان ظرفیت‌های جزیره قشم معرفی شود.

امری کاظمی افزود: معرفی جاذبه‌ها، ویژگی‌ها و ژئوسایت‌های جزیره قشم به جهانیان، حفاظت و پاسداشت میراث فرهنگی، طبیعی، زمین شناختی و ناملموس جزیره قشم از اهداف این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش و پرورش شهرستان قشم، آموزش و پرورش بخش‌های شهاب و حرا اجرا شد.

ژئوپارک یا پارک زمین‌شناسی، منطقه‌ای است شامل مجموعه‌ای از پدیده‌های زمین‌شناختی، آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی که با مدیریتی دقیق و دایمی حفظ و نگهداری شود.ژئوپارک باید قلمروی مشخص داشته باشدو در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا نماید.

این ژئوپارک دارای ۲۷ سایت متنوع و اصلی همچون تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، دره تندیس ها، دره شور و غار نمکدان است و مجاورت آن با جنگل های حرا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش ها و جذابیت های طبیعی ژئوپارک قشم افزوده است.

ژئوپارک قشم تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می کند و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها