فوت 2بیمار کووید19 در هرمزگان/ 20بیمار در وضعیت وخیم قرار دارند



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته دو نفر دیگر از بیماران کرونایی در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش صبح ساحل، دکتر «حسین فرشیدی»، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، شامگاه جمعه دوم آبان۹۹، تازه‌ترین آمار کرونا در استان را به شرح زیر اعلام کرد: با فوت این دو نفر شمار فوتی‌های بیماران مبتلا به کرونا به ۸۲۵ نفر رسید.
وی افزود: موارد مراجعه سرپایی مبتلایان به کرونا در استان این هفته ۲۷ درصد افزایش داشته است. فرشیدی گفت: موارد بستری در آی سی یو نیز این هفته افزایش یافت. وی اضافه کرد: اکنون ۵۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند که برای ۸۰ درصد این بیمار احتمال مرگ وجود دارد.

دکتر فرشیدی افزود: ۶ هفته است که شمار فوتی‌های استان ثابت مانده و کاهش نداشته است که این می‌تواند زنگ خطری باشد. وی گفت: شهرستان بندرعباس، به همراه جاسک و کیش در وضعیت پر خطری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پرشکی هرمزگان گفت: نگرانی مهم در استان افزایش سفر‌های بین استانی بویژه به بندرعباس است، زیرا تجربه نشان داده با افزایش سفرها، موارد ابتلا به کرونا نیز افزایش می‌یابد.دکتر فرشیدی افزود: باید مسافرت‌های بین شهر و روستا نیز در استان محدود شود تا این زمینه شیوع کرونا نیز کنترل شود. وی گفت: وضعیت استفاده از ماسک در استان مطلوب است، اما دیگر شیوه نامه‌های بهداشتی مانند پرهیز از تجمعات چه رسمی و چه غیر رسمی در استان کمتر رعایت می‌شود که باید در این زمینه مردم بیشتر مراقب باشند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها