افراد نابارور تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند



مطابق با آمار رسمی وزارت بهداشت حدود ۳/۵ میلیون زوج در کشور، نابارور بوده و تعداد زوج‌های نابارور همچنان رو به افزایش است. هزینه‌های درمان ناباروری در ایران در مقایسه با سایر شرکت‌ها پایین‌تر است. اما با توجه به این که عموما یک دوره درمان، به نتیجه نمی‌رسد و لازم است دوره‌های درمانی چندین بار تکرار شود، هزینه‌ بالایی به خانواده‌ها تحمیل می‌شود. در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ایجاد بیمه ناباروری موافقت شد.
به گزارش صبح ساحل، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این خصوص گفت: نکات مهمی در طرح جمعیت و تعالی خانواده وجود دارد و با تصویب این طرح بیمه ناباروری به خانوارهایی که مشکلات ناباروری دارند تعلق خواهد گرفت تا بخشی از بار مالی این مشکل را پاسخگو باشد.بیمه ناباروری به خانوارهایی که مشکلات ناباروری دارند تعلق خواهد گرفت.

زهرا شیخی درباره نشست عصر امروز (دوشنبه ۵ آبان‌ماه) کمیسیون متبوع خود از ادامه بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده خبر داد و اظهار کرد: بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده در نشست امروز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد یکی از نکات مهم در قسمت سلامت طرح جمعیت و تعالی خانواده و استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی ازجمله طب ایرانی اصلاح سبک زندگی و رویکرد تغذیه است که به صورت پایه‌ای باید روشی پیشگیرانه داشته باشد.

در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ماده مربوط به ایجاد بیمه ناباروری و استفاده از تمامی تخصص ها در درمان ناباروری در طرح جمعیت و تعالی خانواده به تصویب کمیسیون رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها