پیامد ها و تبعات منفی غیبت مشمولان وظیفه عمومی



معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان پیامد ها و تبعات منفی غیبت مشمولان وظیفه عمومی را اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ حسن دستوری زاده افزود: مشمولانی که خود را درتاریخ تعیین شده از سوی سازمان وظیفه عمومی برای اعزام به خدمت و یا رسیدگی به وضعیت معافیت معرفی نکنند مرتکب غیبت می شوند.

وی بر خی از پیامد های و تبعات منفی غیبت مشمولان را محرومیت ازادامه تحصیل درمقاطع تحصیلی مختلف ، مدت ۳ تا ۶ ماه اضافه خدمت نسبت به مدت زمان خدمت اصلی ، محرومیت از اجازه خروج از کشور و محرومیت از دریافت هرگونه وام و کمک های کشاورزی و صنعتی عنوان کرد.

این مسئول انتظامی استان اظهار کرد: افرادی که برگ معافیت موقت (پزشکی،کفالت ومواردخاص) دریافت کرده وپس ازانقضای مدت اعتبار آن ،ظرف یک ماه برای تجدیدرسیدگی خودرامعرفی نکنند مرتکب غیبت شده همچنین دانش آموزانی که بعد از ورود به سن مشمولیت ،فارغ التحصیل ,اخراج یا ترک تحصیل نموده و تا یک سال پس از فراغت از تحصیل ,انصراف,اخراج یا ترک تحصیل خودرا معرفی نکنند نیز مرتکب غیبت می شوند.

دستوری زاده  مدت مجاز تحصیلی در مقاطع کاردانی۲/۵ سال، کارشناسی ناپیوسته ۳سال، کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال و کارشناسی پیوسته ۵ سال عنوان کرد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در پایان هرگونه استفاده از انواع معافیت های کفالت رامنوط به: رسیدن فرد به سن مشمولیت(۱۸سال) و فاقد غیبت بودن دانسته و خاطرنشان کرد : از اول آذر ماه امسال خدمت وظیفه عمومی برای کارکنان وظیفه بومی در مناطق عادی ۲۴ ماه، در مناطق غیردرگیر، عملیاتی، محروم و بد آب و هوا ۲۱ ماه وامنیتی درگیر۱۷ ماه، همچنین برای کارکنان غیربومی در مناطق عادی ۲۱ماه، در مناطق غیردرگیر، عملیاتی، محروم و بدآب وهوا ۱۸ ماه و مناطق امنیتی درگیر ۱۷ ماه است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها