تولد 60 سالگی مارادونا و کلیسایی برای پرستش او



دیگو آرماندو مارادونا، فوتبالیست افسانه‌ای تیم ملی آرژانتین امروز شمع تولد ۶۰ سالگی‌اش را فوت می‌کند.

به گزارش فوتبالی، مارادونا یکی از برترین فوتبالیست‌های تاریخ آرژانتین است که برخی از هواداران فوتبال او را می‌پرستند و حتی برای او یک کلیسا تاسیس کرده‌اند.

هزار و سیصد و نود و نه شمسی، دو هزار و بیست میلادی ... برای عده ای دیگر اما امروز سال «شصت پس از مارادونا» است. برای هکتور کامپومار، آلخاندرو ورون و هرنان آیمز که خدای‌شان دیگو آرماندو مارادونا است و کلسیای دیگو را در روزاریو بنا کرده‌اند. آلخاندرو می‌گوید من یک دین منطقی دارم. اعتقادم به کلیسای کاتولیک است اما یک دین و مذهب هم از طریق قلب و شور و اشتیاقم دارم که نام آن مارادونا است!

نکته جالب این‌جاست، این کلسیا ده فرمان دارد:
توپ هیچ‌گاه خاک نمی‌شود.
فوتبال را بیشتر از هر چیز دوست داشته باش.
عشق بی قید و شرط به دیگو و زیبایی فوتبال داشته باش.
از پیراهن آرژانتین دفاع کن.
اخبار معجزات مارادونا را در تمام دنیا پخش کن.
معبدهایی که او در آن بازی کرده و لباس را مقدس بدان.
دیگو را متعلق به هیچ تیمی ندان.
اصول کلیسا را تبلیغ کن و آن را گسترش بده.
نام میانی خود را «دیگو» بگذار و نام اولین پسرت را «دیگو».
دور از واقعیت زندگی نکن و بی‌فایده نباش.

دیگو آرماندو مارادونا (به اسپانیایی: Diego Armando Maradona) (زاده ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ در بوینس آیرس) سرمربی فوتبال کنونی و بازیکن فوتبال بازنشستهٔ آرژانتینی است. مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رود و همواره شماری از بازیکنان و مربیان سرشناس، کارشناسان، مجلات تخصصی فوتبال و نیز هواداران این رشته ورزشی، او را برترین بازیکن تمام ادوار فوتبال می‌دانند. در نظرسنجی که از سوی فیفا انجام‌شد، او همراه با پله برنده عنوان برترین بازیکن قرن بیستم میلادی شد. مارادونا تیم ملی آرژانتین را با درخشش خود در جام جهانی ۱۹۸۶ به قهرمانی رساند. استعداد، تکنیک، چابکی، دید قوی، پاس‌های دقیق، مهارت در کنترل توپ و دریبل زنی مهار نشدنی مارادونا باعث شده‌بود تا با وجود قامت کوتاهی که دارد، در فوتبال سرآمد باشد و به او لقب پسر زرین (به اسپانیایی: El Pibe de Oro) را بدهند.

مارادونا اولین بازیکن در تاریخ فوتبال بود که دو مرتبه رکورد نرخ نقل و انتقالات را در جهان شکست. او اولین بار با بهای ۵ میلیون یورو به بارسلونا در لالیگا و بار دوم با بهای ۶٫۹۵ میلیون یورو به ناپولی در سری آ پیوست. او در دوران حرفه‌ای خود برای تیم‌های آرژانتینوس جونیورز، بوکا جونیورز، بارسلونا، ناپولی و سویا و نیولز اولد بویز به عنوان یک بازی‌ساز توانا، در پست هافبک هجومی بازی کرد. مارادونا در بارسلونا و ناپولی به بیشتر موفقیت‌های باشگاهی‌اش دست یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها