کلاهبرداری با حربه فروش وام ازدواج



پلیس از کشف پرونده کلاهبرداری با حربه فروش وام ازدواج خبر داد و از هموطنان خواست قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی، از صحت وجود وام مطلع شوند.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد احسان بهمنی سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان اظهار داشت: چندی پیش خانمی به پلیس فتا استان مراجعه کرد که مدعی بود از طریق یک آگهی فروش وام مورد کلاهبرداری قرار گرفته، از این رو مراتب برای رسیدگی در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: تصویر آگهی مربوطه، متنی با مضمون اعطای وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد و ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان بود که از متقاضیان خواسته شده بود از طریق پیامک برای پرداخت هزینه خرید وام اقدام کنند.
 
سرهنگ بهمنی ادامه داد: شاکیه به محض مشاهده آگهی و پس از هماهنگی تلفنی، همراه با متهم به  دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کردند و خانم جوان مبلغ پنج میلیون تومان برای خرید وام واریز می کند؛ لیکن با اقدامات فنی پلیس مشخص شد اصل وام غیر واقعی بوده است و متهم ضمن خاموش کردن تلفن همراه خود، متواری شده است.
 
وی افزود: سرانجام با جمع آوری ادله دیجیتال و تکمیل تحقیقات میدانی، مشخص شد متهم فراری با کارت بانکی همسرش اقدام به دریافت مبلغ پنج میلیون تومان و انتقال آن به حساب شخص دیگری بابت اجاره خودروی پژو پارس کرده است، در نهایت مادر متهم طی توافق با شاکیه، خسارت های مربوطه را پرداخت کرد و پرونده همراه با رضایت کتبی برای کسب تکلیف به دادسرا ارسال شد.
 
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان گفت: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی، اقدام به تحقیق و استعلام صحت وجود وام از طریق بانک مربوطه کنند به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها