مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

هرمزگان بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی کشور را به خود اختصاص داد



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بررسی نرخ مشارکت اقتصادی استان‌های کشور در تابستان امسال برای جمعیت ۱۵ سال و بیشتر نشان می دهد که هرمزگان با ۵۰.۶ درصد، بالاترین نرخ مشارکت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش صبح ساحل، هادی ابراهیمی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی مرکز آمار ایران در خصوص شاخص‌های بازار کار کشور در تابستان ۹۹ شاخص‌هایی را می‌توانیم در بررسی مقایسه‌ای بازار کار استان هرمزگان در تابستان ۹۹ و کشور ملاحظه کنیم.

وی افزود: در تابستان ۹۹ نرخ مشارکت اقتصادی استان هرمزگان با افزایش ۲.۶ درصدی نسبت به تابستان ۹۸ به عدد ۵۰.۶ درصد رسیده که این عدد بالاترین نرخ مشارکت در میان استان‌های کشور بوده است و نسبت به نرخ مشارکت کشور که ۴۱.۸ درصد است با عدد ۹درصد،  فاصله بسیار معناداری را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی استان هرمزگان در تابستان ۹۹ حدود ۴.۵ درصد نسبت به بهار ۹۹ که ۴۶.۱ درصد بوده، افزایش داشته است. نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان ۹۹ در کشور از ۴۴.۹ درصد به ۴۱.۸ درصد کاهش داشته و درحالی‌که در کشور شاهد کاهش جمعیت فعال اقتصادی هستیم، استان هرمزگان با عدد بی‌سابقه ۵۰.۶ درصد بازار کار فعال و پررونقی را داشته است.

ابراهیمی تصریح کرد: نرخ بیکاری استان در تابستان ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با کاهش ۰.۹ درصدی مواجه بوده و از ۱۴.۲ درصد به ۱۳.۳ رسیده است. نسبت اشتغال کشور در تابستان ۹۹ به تابستان ۹۸ از ۴۰.۲ به ۳۷.۸ درصد کاهش داشته و این در حالی است که در همین مدت، نسبت اشتغال استان هرمزگان از ۴۱.۲ به ۴۳.۹ درصد رسیده و بیش از ۲.۶ درصد افزایش داشته است. در این شاخص نیز استان هرمزگان بالاترین رتبه را در کشور دارد.

وی عنوان کرد: می‌توان نتیجه گرفت درحالی‌که در کشور شاهد کاهش فرصت‌های شغلی به دلیل شیوع ویروس کرونا هستیم، استان هرمزگان نه‌تنها با کاهش فرصت‌های شغلی و جمعیت شاغل مواجه نشده بلکه جزء معدود استان‌هایی است که افزایش فرصت‌های شغلی و نسبت اشتغال را داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: عدد ۱۳.۳ درصدی نرخ بیکاری در هرمزگان در مقایسه با نرخ بیکاری ۹.۵ درصدی کشور نمایانگر بالا بودن جمعیت بی‌کار استان نیست چراکه در برسی شاخص‌های اقتصادی نسبت اشتغال در کنار نرخ مشارکت اقتصادی و بی‌کاری است که معنای بازار کار را نشان می‌دهد.

ابراهیمی ادامه داد: کاهش نرخ بی‌کاری در کشور نه‌تنها ناشی از افزایش فرصت‌های شغلی نیست بلکه به دلیل خارج شدن جمعیت فعال اقتصادی از فعالیت و اضافه شدن آن‌ها به جمعیت غیرفعال اقتصادی است، درحالی‌که در هرمزگان افزایش جمعیت فعال اقتصادی و افزایش نسبت اشتغال نشان‌دهنده رونق و توسعه فرصت‌های شغلی در استان است که در دو شاخص نسبت اشتغال و نرخ مشارکت رتبه اول را در کشور به دست آورده است.

وی اضافه کرد: بررسی وضعیت شاغلین بیمه‌شده در تابستان ۹۹ نسبت به تابستان ۹۸ نشان می‌دهد افزایش حدود دو هزار و ۵۰۰ نفری داشته‌ایم. این مسئله نیز موئید این مطلب است که هرمزگان در شاخص‌های بازار کار از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها