به منظور جذب نیروهای بومی:

سامانه ای برای شمار دقیق افراد بیکار در هرمزگان راه اندازی می شود



استاندار هرمزگان گفت: سامانه‌ای طراحی می شود که تمام افراد فاقد شغل و بیکار در استان، اطلاعات مربوط به تحصیلات و مهارت خود را در آن ثبت کنندو شمار دقیق افراد بیکار در استان مشخص شود.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی گفت: از مجموع ۱۶هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی مصوب بخش های مختلف ، ۵۸درصد معادل ۹ هزارو ۲۵۰میلیارد ریال درسال ۹۸ در استان جذب شد.

وی افزود: البته شماری از دستگاههای اجرایی ازجمله اداره های کل ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در جذب اعتبارات یاد شده موفق نبوده که ضمن تذکربه این مدیران ، پیامد آن باید پاسخگو باشند.

همتی در ادامه با اشاره به اینکه هرمزگان در زمینه نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار رتبه اول در کشور دارد ادامه داد: درآمارگیری های استان شمار بیکاران مهاجر استانهای همجوار هم در نرخ بیکاری محاسبه شده که این میزان مربوط به افراد بومی نیست.

 استاندار هرمزگان اظهارداشت:باید سامانه‌ای طراحی شود که تمام افراد فاقد شغل و بیکار در استان، اطلاعات مربوط به تحصیلات و مهارت خود را در آن ثبت کنند تا شمار دقیق افراد بیکار در استان مشخص شود و اولویت اشتغال در ظرفیت های مختلف موجود در هرمزگان مورد توجه قرار بگیرند

همتی تصریح کرد: در همین راستا کمیته ای برای کنترل و نظارت بر پروژه های مختلف سرمایه گذاری تشکیل می شود تا جذب و به کارگیری نیروی انسانی بومی در زمان احداث و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اولویت باشد.

منتشر شده: 1
موسی
۱۲ آبان ۱۳۹۹
ما بندری ها همیشه باید کرایه کشی کنیم تا وقتی سرحدی ها تو شهرمون حاکمن
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها