رئیس کل دادگستری هرمزگان:

رصد دقیق عملکرد مدیران؛ با هرگونه سوءاستفاده از قدرت برخورد خواهد شد



رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان دیدار با اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت استان ، بر رصد دقیق عملکرد مدیران و برخورد با هرگونه سوءاستفاده از قدرت و موقعیت تأکید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان با حضور در دادگستری کل استان با علی صالحی، رئیس کل دادگستری دیدار و گفتگو کردند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار ، ضمن اشاره به پیگیری و اهتمام ویژه دستگاه قضایی در احقاق حقوق مردم افزود: دستگاه قضایی استان هرمزگان بر مبنای حمایت از مدیران شجاع به دور از هر گونه نگاه و گرایش سیاسی عمل می کند و همچنین لغزش های عمدی و سوء استفاده افراد از قدرت و موقعیت های سیاسی را تا حصول نتیجه و برخورد قانونی بدون اغماض پیگیری و تعقیب خواهد کرد.

علی صالحی ابلاغ "دستورالعمل ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان" از سوی ریاست محترم قوه قضاییه را نشان از جدیت دستگاه قضایی در مقابله با فساد عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به سیاست های کلی نظام و در تبعیت از منویات داهیانه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، همزمان با پیشگیری از وقوع جرم،  با برنامه ریزی مدون و تلاش های شبانه روزی همکاران، وظایف خود را به صورت متوازن و همسو با سیاست های ابلاغی پیش می بریم.

وی یادآور شد: امروز دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با فساد نه مماشات می‌کند، نه ملاحظه کاری و نه تحت تأثیر جو قرار می گیرد بلکه طبق قانون و شرع اقدام می‌کند و با کسانی که قصد سو استفاده مالی و فساد دارند، قاطعانه برخورد خواهد کرد. 

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خدمتگزاری صادقانه، تبعیت از  مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و اجرای قانون را از ویژگی های یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و داشتن روحیه فساد ستیزی در مدیران را تنها راه مقابله با جرائم این حوزه و احقاق حقوق مردم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه همه در مقابل نظام و مردم وظیفه دارند، ادامه داد: مدیران در دولت جمهوری اسلامی خدمتگزار مردم هستند و غیر این قابل قبول نیست و مسئولین وظیفه دارند کار مردم را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد : مدیران در بحث مقابله با فساد نباید منتظر دستور باشند بلکه باید فساد ستیزبوده و از همه جلوتر اقدام کنند.
  
صالحی با اشاره به اینکه اگر دیدیم فسادی صورت می گیرد، باید مبارزه کنیم گفت: هدف از مبارزه با فساد و پیشگیری، استحکام پایه های نظام و امیدواری مردم  است که مسئولیت و فعالیت شما می‌تواند کمک بسیار مؤثری در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه اولین استانی هستیم که از گزارشگران فساد تجلیل کرده‌ایم، افزود: نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت باید در همه بخش‌ها و حوزه‌ها اشرافیت کامل داشته باشد.

صالحی تصریح کرد: نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت علاوه بر مبارزه و پیشگیری باید مدیرانی که پاک دست هستند و خوب کار می کنند را نیز معرفی و برجسته نماید تا مدیران تقویت شوند و سایر مدیران نیز تلاش کنند و به سمت مطالبه گری بروند. 

وی از نهاد دیده بان شفافیت و عدالت خواست که به حقوق عامه ورود جدی داشته باشند و حتی اگر روزانه نیز این نهاد گزارش داشته باشد، مورد استقبال قرار خواهد گرفت و در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

عالی‌ترین مقام قضایی در هرمزگان خاطر نشان کرد: وظیفه مهم و سنگینی بر دوش شماست زیرا همه نسبت به نظام، خون شهدا و خانواده آنها مدیون هستیم و نباید اجازه دهیم مردم سر سوزنی ناراحتی داشته باشند.

ضرورت انجام بازرسی ها و بازدید های منظم ، مستمر و هدفمند از حوزه تحت مسئولیت مدیران، تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی مردم و همچنین رسیدگی دلسوزانه به مشکلات آنها از دیگر بخش های سخنان عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان بود که در جریان این دیدار مورد تأکید قرار گرفت.

صالحی در ادامه با اشاره به نقش سازنده دیده بان شفافیت و عدالت در کمک به اجرای قانون به اعضای شورای مرکزی این نهاد توصیه کرد با رعایت مسائل شرعی، حریم شخصی و خانوادگی افراد، اخلاص در رفتار و ارائه گزارشات مستند بدون حب و بغض در این مسیر گام بر دارند و با عمل به وظایف خود و پیشگیری در حفظ مدیران و کارکنان متعهد و دلسوز که سرمایه اجتماعی کشور هستند کوشا باشند.

پرویز سالاری مدیردفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان نیز در این دیدار به ارائه گزارش اقدامات انجام شده توسط این نهاد پرداخت و ضمن اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه مبارزه با فساد از اقدامات رئیس کل دادگستری و مجموعه دستگاه قضایی استان هرمزگان در برخورد با مفسدین اقتصادی و احقاق حقوق عامه تقدیر و تشکر کرد.

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با اشاره به فعالیت دو ماهه این نهاد در استان گفت: آنچه برای نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت مهم است، مساله پیشگیری است تا اقدام. حرکت‌های این نهاد، ماموریت‌ها، کنترل و نظارت مستمر، استفاده از سیستم جامع الکترونیک و تلاش در راستای کاهش ارتباط ارباب رجوع و کارمندان و همچنین آموزش‌ها در این راستا می‌باشد.

وی ادامه داد: در نظام ما ملت کارفرما و دولت کارگزار و خدمتگزار است بنابراین خدمتگزار باید در تمام سطوح به کارفرما گزارش دهد.

سالاری خاطرنشان کرد: قانون گذار در جمهوری اسلامی خوب عمل کرده است به طوریکه در ذیل همه سازمان‌ها و ادارات دستگاههای نظارتی وجود دارد اما متاسفانه در بسیاری از جا‌ها این ابزارها کارایی خود را از دست داده و سبب شده که فساد و رانت دامن جمهوری اسلامی را بگیرد.

وی در پایان خواستار حمایت رئیس کل دادگستری استان از نهاد دیده بان  در زمینه ارتقا سلامت اداری در استان شد.

در ادامه محتشمی دبیر و عضو شورای مرکزی این نهاد در استان در زمینه آموزش‌های شهروندی در مسیر مبارزه با فساد و حمایت از افشاگران فساد و تقویت مطالبه‌گری در این زمینه اظهاراتی را بیان نمود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها