جزییات دریافت وام 50 میلیون تومانی بازنشستگان اعلام شد



امکان خرید لوازم خانگی با وام ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان فراهم شده است. صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است که با یک تولیدکننده داخلی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است تا بازنشستگان بتوانند خریدهایشان را از این تولیدکننده انجام دهند.

 

به گزارش تجارت نیوز، خرید لوازم خانگی ایرانی با این وام به صورت اینترنتی است و کالا با هزینه تولیدکننده تا درب خانه حمل می‌شود و البته هزینه حمل لوازم خانگی به طبقات آپارتمان بر عهده خریدار است.

متقاضیان برای گرفتن این وام می‌توانند به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir مراجعه کنند و در قسمت طرح یاری (مستطیل آبی رنگ) گزینه بسته هفتم خرید قسطی لوازم خانگی را انتخاب کنند و با ورود به فروشگاه اینترنتی گروه صنعتی انتخاب به صورت اینترنتی از این تسهیلات استفاده کنند.

در این طرح برای هر یک از بازنشستگان، اعتبار مشخصی (بین 30 تا ۵۰ میلیون تومان) برای خرید لوازم خانگی در نظر گرفته شده است که وام بیشتر برای بازنشستگان با حقوق بالاتر و توانایی بیشتر برای پرداخت اقساط است.

بر اساس جزییاتی که صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است بازنشستگان در هر خرید، ۲ درصد از بهای کالا را به صورت نقدی می‌پردازند و ۹۸ درصد باقیمانده با سود ۱۰ درصد در ۶۰ قسط مساوی (پنج ساله) از حقوق شخص به صورت ماهانه کسر می‌شود.

البته اگر بهای کالا یا کالاهای انتخابی، بیشتر از سقف اعتبار در نظر گرفته شده باشد، مبلغ اضافه باید به صورت نقدی پرداخت شود. همچنین صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داده است که بازنشستگان برای خرید کالا با این وام حتما باید از سپهر کارت یا همان کارت بانکی متعلق به بانک صادرات استفاده کنند.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری محمود مرتضایی فرد پیشتر با بیان اینکه بازنشستگان می توانند وام ضروری ۱۰ میلیون تومان نیز دریافت کنند و ادامه داد، همانند دوره‌های گذشته این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه ارائه می‌شود و بازنشستگان وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند با توجه به شرایط عنوان شده در سایت از ۱ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری به مدت یک ماه با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir و سایت صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir اقدام به ثبت نام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها