وزیر راه و شهرسازی:

یک نفر با یک کد ملی ۴۰۰ بار در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بود



وزیر راه و شهرسازی گفت: از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند برخی کد ملی تکراری داشتند برای مثال یک نفر با یک کد ملی ۴۰۰ بار ثبت نام کرده بود. از این رو پالایش‌ها انجام شد و در نهایت همانطور که گفته شد ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط بودند و برای این تعداد متقاضی، زمین و پروژه فعال کردیم.
به گزارش صبح ساحل، محمد اسلامی با اشاره به افتتاح خط تولید مسکن افزود: از محل برگشت اقساط طبق مصوبه مجلس تعداد زیادی از بازنشستگان، تسهیلات خرید مسکن دریافت کرده‎اند. بنابراین برگشت اقساط مسکن مهر می‌تواند در بهترین حالت خرج تکمیل مسکن مهر یا پشتیبانی از این پروژه شود.
وی اظهار کرد: پروژه اقدام ملی مسکن از دو سال گذشته آغاز و ثبت نام فراگیر بدون هیچ محدودیتی برای مردم در سراسر کشور انجام شد.

ثبت نام ۱۷۰ هزار بازنشسته فرهنگی در طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با نهادها و وزارتخانه‌های متقاضی، تفاهم‌نامه‌های ساخت مسکن برای کارکنان و بازنشستگان فاقد مسکن منعقد شد. به طوری که فقط در تفاهنامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش ۱۷۰ هزار نفر از بازنشستگان و شاغلان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۵ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و برای این جامعه هدف ۴۳ هزار واحد کلنگ‌زنی شد و مابقی واحدها تا پایان سال عملیاتی می‌شوند.
اسلامی گفت: تا کنون به ۱۳۵ هزار نفر زمین تحویل داده‌ایم یا در حال تحویل هستیم و در این بخش واحدها شروع به ساخت شده‌اند و پیشرفت فیزیکی خوبی هم دارند. برای مابقی یعنی ۲۶۵ هزار متقاضی پروژه تعریف شده و البته در چند روز گذشته تعدادی واحد جزو طرح اقدام ملی مسکن به افتتاح رسیدند.

پرداخت تسهیلات مسکن از محل برگشت اقساط مسکن مهر

وی با بیان اینکه از محل برگشت اقساط مسکن مهر، صندوق پس‌انداز یکم بانک مسکن به ۱۶۰ هزار نفر تسهیلات خرید مسکن پرداخته است، گفت: همچنین از محل برگشت اقساط طبق مصوبه مجلس تعداد زیادی از بازنشستگان تسهیلات خرید مسکن دریافت کرده‌اند. بنابراین برگشت اقساط مسکن مهر می‌تواند در بهترین حالت خرج تکمیل مسکن مهر یا پشتیبانی ازاین پروژه شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از سوی دیگر مسکن روستایی و مسکن محرومان از محل همین برگشت اقساط در حال انجام و ساخت است و وام‌هایی که تخصیص داده شده هنوز برنگشته است، بنابراین، برگشت اقساط مسکن مهر چیزی نیست که بخواهند به عنوان یک منبع مطمئن بر روی آن برای یک طرح جدید حساب باز کنند.
منتشر شده: 1
فاطمه
۱۲ آبان ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر کسانی که اسمشون هنوز برای خونه درنیومده احتمال داره اسمشون در بیاد ؟؟؟
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها