ماجرای تغییر نام محله‌ای در الهیه جنوبی بندرعباس

زعفرانیه به لاتیدان تغییر کرده است



المان یا نماد شهری در شناخت منطقه یا محله اهمیت دارد. معمولاً المان‌ها بر اساس اتفاق یا تاریخچه‌ی خاص محل موردنظر انتخاب می‌شوند. یکی از اهداف المان‌ها معرفی منطقه به لحاظ تاریخی – جغرافیایی – فرهنگی یا ویژگی‌های خاص مردم آن محل است. چندی پیش یکی از شهروندان بندرعباس با صبح ساحل تماس گرفته و نارضایتی خود را نسبت به ناپدید شدن المان محله‌شان اعلام کرد. این شهروند به صبح ساحل گفت:" ورودی محله زعفرانیه زحمت کشیدند المانی برای محله گذاشتند که بعد از چند روزبه علت نامشخصی ناپدیدشده است."

به گزارش صبح ساحل، زعفرانیه محله‌ای واقع در الهیه جنوبی بندرعباس است. به گفته‌ی احمد عامری عضو شورا چند سال پیش در جلسه شورای شهر بندرعباس موضوع تغییر نام محله زعفرانیه مطرح‌شده بود که اکثریت اعضای شورا موافقت خود را با تغییر نام این محله به دلیل عدم سنخیت آن با محله، اهالی آن و حتی شهر، اعلام کردند. بدین ترتیب با تصویب شورا نام محله از "زعفرانیه" به "لاتیدان" تغییر یافت.

شهرداری منطقه یک بندرعباس نیز در واکنش به درج خبر ناپدید شدن المان محله در صبح ساحل جوابیه‌ای ارسال کرده که به شرح زیر است:

"مدیرمسئول محترم روزنامه صبح ساحل

  با سلام

ضمن تقدیر از نگاه تیزبین شما به مسائل و اتفاقات حوزه شهری، نظر به اینکه مورخ ٩٩/٨/١٠ در رسانه فوق‌الذکر مطلبى با عنوان " ناپدیدشدن المان یک محله در بندرعباس"  درج گردیده است، مقتضی است بر اساس قانون مطبوعات و به‌منظور تنویر افکار  عمومی متن ذیل در پاسخ به اين شبهات را در نشریه تحت اختیار به چاپ برسانید.

نام‌گذاری محلات شهر طبق مصوبه شورای نام‌گذاری محلات در مجموعه شهرداری انجام می‌شود،با توجه به مصوبه شوراى نام‌گذاری محلات، محله "زعفرانيه" به "لاتيدان" تغيير نام يافت و به تصويب اين شورا رسيد.

شهرداری مناطق شهر بندرعباس هم بر اساس مصوبه این شورا اقدام به ساخت و نصب المان نام ان محله می کند که محله مذکور هم که سالها با نام زعفرانیه بوده است بنا به رای و نظر شورا به نام لاتیدان تغییر کرد که با توجه به سفارش ساخت این المان در گذشته، نصب ان انجام شد در حالی که در زمان نصب ان، نام این محله به لاتیدان تغییر یافته بود.

باتوجه به جمع اوری این المان وبا عنایت به درخواست شهروندان مبنى بر عدم تغيير نام محله مذكور، لذا موقتاً المان زعفرانيه توسط  منطقه یک شهردارى جمع آورى گرديد و بديهى است پس از تعيين تكليف و آماده سازی المان جدید، نام جدید این محله در آن مکان نصب خواهد شد.

باز هم ضمن تقدیر از رسانه صبح ساحل، انتظار می رود بعنوان یک رسانه تاثیر گذار و با سابقه استان، در راستای انتشار اخبار درست و اطلاع رسانی شفاف، قبل از درج خبر، در این زمینه اطلاعات لازم را از شهرداری منطقه یک کسب میکردید تا خبر بصورت دقیق تر در اختیار مخاطبان قرار میگرفت.

اگر چه این حق را به رسانه ها میدهیم تا بصورت ازاد نسبت به انتشار اخبار و رویدادها اقدام نمایند اما استدعا داریم شرایطی را فراهم کنند که باعث تشویش اذهان عمومی نگردد.

در پایان مراتب تقدیر و تشکر خود را از جامعه رسانه ای استان، در پوشش مناسب اخبار مجموعه شهرداری بندرعباس به خصوص شهرداری منطقه یک اعلام میداریم."

روابط عمومی شهرداری منطقه یک بندرعباس

منتظر تایید: 1غیرقابل انتشار: 1منتشر شده: 2
ساكن زعفرانيه
۲۹ فروردین ۱۴۰۱
برعكس تمام اهالي از اسم زعفرانيه حمايت كردن و اينجا تا ابد زعفرانيه خواهد ماند
ساکن محله همیشه زعفرانیه
۳۰ دی ۱۳۹۹
خلیج شد همیشه فارس کوی همیشه زعفرانیه نه به تغییر نام همیشه زعفرانیه خواهی ماند تمااااااااااااااااااااااااااااااااااممممم
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها