رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

ابتلای ۲۲۳ دانش آموز هرمزگانی به کرونا /۲ هزار بیمار در قرنطینه خانگی به‌سر می برند



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه سه شهر بندرعباس، کیش و قشم در بحث کرونا جز آلوده ترین شهرها هستند، تصریح کرد: ۲۲۳ دانش آموز مبتلا به کرونا از ۱۵ شهریورماه در هرمزگان ثبت شده در حالی که ۹۸۵ مبتلا مثبت از ابتدای شیوع کرونا ثبت شده است پس بازگشایی مدارس در ابتلا کرونا دانش آموزان تأثیری نداشته است.

به گزارش صبح ساحل، "دکتر حسین فرشیدی" صبح امروز(۱۴ آبان ماه) در نشست مجازی با خبرنگاران، گفت: در پی سفر امکان پرداخت به مسائل بهداشتی و رعایت تمامی پروتکل ها میسر نیست و همین موضوع امکان ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر آگاهانه یک فرد با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی سبب آلودگی سایر افراد به بیماری های عفونی شود باید با فرد متخلف برخورد شود، اظهار کرد: در حال حاضر به طور متوسط ۲۰ میلیون تومان هزینه درمان یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ می شود که ۹۰ درصد آن را بیمه پرداخت خواهد کرد که هنوز البته پرداختی از بیمه نشده و دولت و وزارت بهداشت و درمان حامی ما بوده اند.فرشیدی با بیان اینکه ۲۵ درصد کل آزمایشات در هرمزگان مثبت است، خاطرنشان کرد: در تعداد فوتی‌ها در بیان دو استان انتهایی کشور هستیم و در ۶ هفته اخیر آمار ما در شمار بستری‌ها کاهشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته مطالبات و معوقات سال ۹۸ پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: حق ویژه کادر درمان با موافقت اولیه رو به رو شده و بزودی امیدواریم این موضوع هم عملی شود و با حمایت های صورت گرفته از وزارت بهداشت و درمان نیز مشکلات در حل کاهش است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه تعدادی از کادر درمان به صورت ۸۹ روزه نیز جذب شدند اما به دنبال جذب مدت دار آن ها هستیم، عنوان کرد: همچنین تا پایان سال با دریافت سهمیه جذب نیز نیروی انسانی جدید به ویژه در بخش کادر درمانی نیز شاهد تحولات مناسبی خواهیم بود و نیروی مورد نیاز مراکز جدید تأمین خواهد شد.

فرشیدی با اشاره به اینکه سه شهر بندرعباس، کیش و قشم در بحث کرونا جز آلوده ترین شهرها هستند، تصریح کرد: بندرعباس برای مان شهری مهم است زیرا از سایر شهرستان ها هم بیماران بدحال به بندرعباس آورده می شوند و فشار بیشتری بر بندرعباس وجود دارد. وی با بیان اینکه به زودی اورژانس و بخش مراقبت های ویژه جدیدی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: حدود ۱۵۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه استان بستری که نیمی از ان ها بدحال هستند و بالید جدی گرفته شود که کووید ۱۹ بیماری شوخی برداری نیست.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار بیمار هرمزگانی در قرنطینه خانگی به سر می برند، خاطرنشان کرد: اگر در این مدت افراد پایبند به این موضوع نبوده و در سفر و جابجایی باشند به طور حتم کرونا سرایت می کند و سبب آلودگی مناطق دیگر می شود. فرشیدی با اشاره اینکه افراد با علائم باید هرچه زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند، اظهار کرد: تا پایان هفته جاری تعداد آزمایش های کووید ۱۹ را به هزار مورد و تا پایان هفته آینده به یک هزار و ۵۰۰ مورد می رسانیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روزانه با بیماران قرنطینه خانگی مان در تماس هستیم و مدام پیگیر وضعیت آن ها خواهیم بود، اظهار کرد: به هیچ وجه فاصله اجتماعی در شناورها رعایت نمی شود و در سه جلسه مدیریت بیماری کرونا مطرح کردیم و خواستار کاهش ظرفیت شناورها هستیم اما مسائل اقتصادی شناورها در این موضوع دخیل است و باید فکری به حال این موضوع کرد. وی ادامه داد: ۲۲۳ دانش آموز مبتلا به کرونا از ۱۵ شهریورماه در هرمزگان ثبت شده در حالی که ۹۸۵ مبتلا مثبت از ابتدای شیوع کرونا ثبت شده است پس بازگشایی مدارس در ابتلا کرونا دانش آموزان تأثیری نداشته است و ۴۰۵ معلم و ۴۶ نفر از کارکنان به کرونا مبتلا شده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها