پس از بازگشایی مدارس؛

416دانش آموز و معلم هرمزگانی به کرونا مبتلا شدند



ویروس کرونا پس از بازگشایی مدارس، 223 دانش آموز، 193 معلم و 26 مدیر و کارکنان مدارس  مقاطع مختلف تحصیلی در هرمزگان را آلوده خود کرد و جان یک معلم را گرفت.
به نوشته ی روزنامه ی صبح ساحل، به گفته دکتر حسین  فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بازگشایی مدارس تاثیر چندانی بر روی شیوع کرونا نداشته است چرا که از اول اپیدمی کرونا  تا قبل از بازگشایی مدارس  762 دانش آموز ، 212 معلم و20 مدیر و کارکنان  مبتلا به این بیماری شده بودند و 4 نفر نیز جان سپرده اند ، 3 نفر دانش آموز و یکی از کارکنان مدارس. ناگفته نماند که  تعداد این افراد مبتلا به این بیماری  با توجه به داشتن علائم به پزشک مراجعه کردند و  جواب آزمایش آنها مثبت بوده است .احتمالا آمار بیش از اینهاست که افرادی بدون مراجعه  به پزشک و عدم آزمایش ،در آمار کرونا مثبت دانشگاه علوم پزشکی استان به ثبت نرسیده اند. گفتنی است  استان دارای جمعیت 400 هزار نفری دانش آموزان است.

  مثبت بودن 25 درصد ازکل آزمایشات کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دیروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای آنلاین به مثبت بودن 25 درصد از کل آزمایشات کرونا  اشاره کرد و گفت:  آماراین  استان  در سطح کشور خوشحال کننده است اما نسبی است و اصلا وضع ما خوب نیست و رنگ‌ها گاهی فریب‌دهنده است. دکتر فرشیدی افزود: اگر چه ما نسبت به برخی استان‌ها وضعیت تشخیص، درمان و شمار فوتی‌هایمان بهتر است اما باید خودمان را با وضعیت داخل استان بسنجیم.وی ادامه داد:  202 نفر از اول اپیدمی تاکنون فوت شده‌اند که مشکوک به کرونا بودند، در تعداد فوتی‌ها در دو استان آخر هستیم.وی این را هم گفت که  در 6 هفته اخیر آمار کرونا در استان  در شمار بستری‌ها کاهشی داشته است. 
دکتر فرشیدی به بستری شدن   بیش از 50 بیمار هم اکنون در آی‌سی‌یو سخن گفت ومتذکر شد:  آنهایی که در تجمعات غیراصولی شرکت می‌کنند بیایند و وضعیت آی‌سی‌یو در بیمارستان‌ها ما را ببینند که کرونا اصلا شوخی ندارد و افراد بسیاری را در وضعیت سخت قرار داده است.
وی تصریح کرد: ما تا آخر هفته ظرفیت آزمایشات خودمان را به 1000 تست در روز می‌رسانیم و از پزشکان می‌خواهم که حتما افراد علامت‌دار را به سمت تست کرونا هدایت کنند تا بتوانیم رصد بهتری انجام دهیم و اقدامات پیشگیرانه بیشتری داشته باشیم.دکتر فرشیدی موارد سرپایی مبتلا به کرونا در هرمزگان رو به افزایش دانست.
 
 
  416دانش آموز و معلم هرمزگانی  به کرونا مبتلا شدند
 

 شهرهای آلوده هرمزگان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان  3 شهر بندرعباس، قشم و کیش آلوده‌ترین شهرهای استان اعلام کرد و گفت: وضعیت کیش قرمز و بندرعباس نارنجی است و جاسک و بستک نیز در وضعیت هشدار هستند.دکتر فرشیدی افزود: ما بیماران حاد کل استان را به بندرعباس منتقل کرده‌ایم تا خدمات بهتری به آنها بدهیم.  وی با بیان اینکه  آمار فوتی‌های در کشور بسیار بالاست و این وضعیت را باید با یک همکاری جدی با هم مدیریت کنیم یادآور شد:  آگاهی مردم و رعایت ضوابط به خوبی انجام نشده است و دلیل افزایش شمار موارد فوتی نیز بی‌توجه شدن جامعه ما به اصول بهداشتی است.  دکتر فرشیدی گفت: وظیفه مسئولان و رسانه ها آگاهی سازی و اطلاع رسانی خطرات بیماری کووید ۱۹ است و امروز قدرت سرایت کرونا افزایش چشمگیری داشته و باید آن را جدی گرفت زیرا روزانه شاهد افزایش افراد مبتلا در سطح کشور هستیم.این مقام مسوول ادامه داد:  در پی سفر امکان پرداخت به مسائل بهداشتی و رعایت تمامی پروتکل ها میسر نیست و همین موضوع امکان ابتلا به کرونا را افزایش می دهد. وی  از افراد مشکوک به کرونا  خواست  که بلافاصله خود را قرنطینه کنند و سریع‌تر نیز تست کرونا بدهند و اگر رو به بدحالی هستند، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند. دکتر فرشیدی  گفت: حدود ۲ هزار بیمار هرمزگانی در قرنطینه خانگی به سر می برند.

  تا این لحظه دریافتی از بیمه‌ها نداشته‌ایم

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان  از تقبل 90 درصد هزینه بیماران کرونایی توسط بیمه سخن گفت و ادامه داد:  در حال حاضر به طور متوسط ۲۰ میلیون تومان هزینه درمان یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ می شود که ۹۰ درصد آن را بیمه پرداخت خواهد کرد که تا این لحظه دریافتی از بیمه‌ها نداشته‌ایم و دولت در این زمینه پای کار است و هزینه را می‌دهد.دکتر فرشیدی افزود:باید از فردی که عمدأ با عدم رعایت پروتکل ها خود را در خطر کرونا قرار داده در زمان ابتلا و مراجعه به بیمارستان برخورد کرد و حتی هزینه درمان را از وی گرفت که اینچنین با بی فکری سبب آلودگی جامعه شده است.وی  در ادامه گفت: توافق وزارت بهداشت با سازمان برنامه، پرداخت مطالبات بازنشستگان دو کار خوب در ساختار بهداشت و درمان در هفته گذشته بود و مطالبات بازنشستگان را تا پایان سال 98 پرداخت کرده‌ایم. وی به پرداخت کارانه پرستاران بزودی اشاره کرد و افزود: طی یکی دو هفته آینده مطالبات کارانه پرستاران تا پایان مهر 99 را که تخصیص یافته، پرداخت می‌کنیم وتا قبل از پایان سال قرار است بتوانیم نیروهای جدید را جذب کنیم و ترکیب کادر درمانی ما تقویت شود.

  بهره برداری از بیمارستان  531 تختخوابی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بدنبال آن هستیم که ورودی بیمارستان شهید محمدی را تغییر تا تأثیرپذیری بیماران از یکدیگر را کاهش دهیم گفت: ظرف یکی دو هفته آینده اورژانس جدید بیمارستان شهید محمدی را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم که 10 تخت ویژه آی‌سی‌یو نیز خواهد داشت.  دکتر فرشیدی افزود: نفت ستاره همچنان در ساخت بیمارستان جدید (بیمارستان ستاره) بندرعباس مشکلاتی دارد و از نظر پیشرفت کار در وضعیت 25 درصد پیشرفت فیزیکی است. 
وی اضافه کرد: اگر بیمارستان شهدای سلامت بندرعباس (531 تختخوابی) را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم، گام بلندی دررفع مشکلات ما برداشته می‌شود چرا که این بیمارستان در صورت تکمیل به اندازه کل بیمارستان شهید محمدی به نیرو و تجهیزات نیاز دارد و به ثمر رساندن این پروژه که یک دستاورد عظیم بشمار می‌رود، به همتی همه‌جانبه نیاز دارد. 
دکتر فرشیدی گفت:  هفته گذشته نیز مرکز سلامت هنگام را کلنگ زده شد که خیران با 2 میلیارد تومان آن را می‌سازند،افزایش فضای درمانی در بندرلنگه نیز  به همت خیران در حال انجام است و در پارسیان و بستک نیز کارهای خیلی خوبی توسط خیران در تکمیل و توسعه فضاها و تجهیزات وارد عمل شده‌اند.وی افزود: در تأمین خوابگاه و نیازهای دانشجویی پزشکی و پرستاری و ... نیز به حمایت خیران نیاز داریم و اگر خیران در حوزه خوابگاه‌سازی و اجاره خوابگاه به میدان بیایند، کار عظیمی کرده‌اند و بار بزرگی از دوش ما بر می‌دارند.
دکتر فرشیدی تصریح کرد:مقرر است بیمارستان ارتش در دهه فجر به بهره‌برداری برسد آمادگی این را داریم  تا همکاری خوبی با آنها داشته باشیم و با نظر مثبت تقاضاهای آنان را در حوزه تأمین تجهیزات به وزارت بهداشت منتقل کرده‌ایم که این بیمارستان زودتر به بهره‌برداری برسد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها