معاون وزیر کشور:

با تداوم شیوع کرونا، احتمال الکترونیکی شدن انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد



معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هنوز قانون جدید برای انتخابات ابلاغ نشده و تا آن زمان، قاعدتا طبق قانون قبل عمل خواهیم کرد و البته احتمال الکترونیکی شدن انتخابات با توجه به شیوع کرونا وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته‌ی نود اقتصادی، جمال عرف اظهار داشت: وزارت کشور همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ را آماده می‌کند.

وی بیان داشت: سال ۱۴۰۰ چهار انتخابات شامل دوره سیزدهم ریاست جمهوری، شوراها و میان دوره‌ای مجلس یازدهم و مجلس خبرگان برگزار خواهد شد.

  

هنوز قانون جدید برای انتخابات ابلاغ نشده است

معاون سیاسی وزیر کشور با اعلام اینکه هم‌اکنون در تقویم برنامه میان دوره مجلس هستیم و تقویم انتخابات ریاست‌جمهوری از اسفند ماه آغاز می‌شود، مطرح کرد: هنوز قانون جدید برای انتخابات ابلاغ نشده و تا آن زمان، قاعدتاً طبق قانون قبل عمل خواهیم کرد.

عرف در خصوص انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، عنوان کرد: شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که در این دوره خواهیم داشت بحث ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بنابراین در این راستا از تجارب انتخابات کشورهای روسیه و کره جنوبی استفاده خواهد شد تا مردم با خیال راحت بتوانند در انتخابات سال ۱۴۰۰ مشارکت داشته باشند.

  

 احتمال الکترونیکی شدن انتخابات ۱۴۰۰

وی در پایان تبیین کرد: احتمال الکترونیکی شدن انتخابات با توجه به شیوع کرونا وجود دارد و این مهم با شورای نگهبان در حال بررسی است و این هفته جلسه‌ای در همین خصوص داریم تا به جمع‌بندی برسیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها