فوتبالیست محبوب هرمزگانی :

باند بازی در فوتبال ایران حرف اول را می‌زند



الفبای فوتبال را در تیم ریشه دار و قدیمی نایبند و زیر نظر مربیانی همچون علی شعبانی، مهرداد شاهی و محمد آخته آموخت و در تیم های نایبند، پایانه، برق میناب ، آبفا ،  تربیت (آزادی)، آرش قشم،  استقلال درگهان ، اتحاد بندر پهل،  شهرداری بندرعباس ، جبل بر شهرو، شهرداری تازیان، بوستانو، مهرداد و تیم های منتخب استان در تمام رده ها بازی کرده است.
گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با این فوتبالیست محبوب هرمزگانی با هم می‌خوانیم.

  

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟
مهدی پیشکار هستم متولد نوزدهم بهمن ماه ۱۳۶۱ فرزند اول خانواده شش نفره یک برادر و دو خواهر متاهل هستم و یک فرزند دختر به نام پرنیا دارم.

 
 ورزش کردن را چگونه آغاز کردید؟
از همان دوران کودکی عاشق ورزش کردن بودم و دوران ورزشی من در کوچه پس کوچه های محله نایبند و زمین خاکی نایبند شروع شد.

 
 الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟
الفبای فوتبال را در تیم ریشه دار و قدیمی در محله خودم نایبند و زیر نظر مربیان عزیز و زحمتکشی همچون علی شعبانی ، مهرداد شاهی و محمد آخته آموختم.

  
 از فوتبال مدارس و افتخاراتی که در آن کسب کرده اید بگویید؟
در زمان ما مسابقات آموزشگاهی جذابیت و هیجان بیشتری داشت و من افتخار قهرمانی با مدارسی همچون شهید قاسمی ، شهید عمرانی و شهید چمران را دارم.

 
 تا کنون در چه تیم هایی فوتبال بازی کرده اید ؟
در تیم های نایبند، پایانه، برق میناب ، آبفا ، تربیت (آزادی) ، آرش قشم ،  استقلال درگهان ، اتحاد
بندر پهل،  شهرداری بندرعباس ، جبل بر شهرو، شهرداری تازیان، بوستانو، مهرداد و تیم های منتخب استان در تمام رده ها بازی کرده ام.

 
 اوج فوتبال شما با کدام تیم شکل گرفت؟
من همیشه سعی کرده ام در هر تیمی که هستم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم ،  ولی اوج فوتبال من در تیم تربیت(آزادی ) بود.

 
 در چه  پستی بازی می کنید ؟
هافبک هجومی و مهاجم

 
 در کنار چه کسانی راحت تر بازی می کنید ؟
در طول این سال ها با بازیکنان بسیار خوبی هم بازی بوده ام ولی  در کنار حسین سبک روح، حبیب فرخی ، فریدون معماری، یونس باقی زاده ، رضا دریایی ، حسن وجدانیان و مازیار ایران نژاد راحت تر بازی می کردم.

 
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
افتخار فوتبالی من زیاد هستند ، ده ها قهرمانی به همراه تیم های نایبند،  تربیت، جبل برو و  دیگر تیم ها به عنوان یار کمکی در لیگ استان در کارنامه دارم. قهرمانی در زیر گروه لیگ کشور و لیگ سه و حضور در لیگ دو کشور به همراه تیم تربیت، عنوان بیشترین آقای گلی در استان  و رکورد دار بیشترین گل زده در یک فصل (۳۵)گل و بیشترین هتریک در یک فصل (۷) هتریک و بهترین بازیکن لیگ و پدیده و بیشترین گل (۱۲) گل در یک بازی ، عنوان سومی در اولین دوره مسابقات فوتبال ساحلی کشور ، بازی مقابل تیم های بزرگ کشور همچون پرسپولیس،  استقلال ،سایپا، سپاهان ، برق شیراز ، فجر سپاسی، پلی اکریل اصفهان، شاهین و ایران جوان بوشهر،  پیکان، فولاد خوزستان و  دعوت و انتخاب شدنم به تیم های استقلال ، سایپا و برق شیراز از افتخارات فوتبالی من هستند.‌

 
 مربیان شما چه کسانی بوده اند؟
من زیر نظر اساتید با دانشی همچون علی شعبانی، محمد آخته، مهرداد شاهی ،حسین جعفری، اسحاق رئیسی ،  دادخدا شاهی،  قاسم صداقت ، عبدالله پرانداخ، حسین عطار ،دادخدا میری، حمید پولادوند، عبدالله دلزنده نژاد. محسن قلاب زاده،  محمد امین چرخنده، مجید نامجو مطلق، محمد زراعتکار، محمود رئیسی ، عبدالرضا پورسبزعلی،  فریدون مولیوار، اکبر راهویی، طاها تارتار و  مرحومین منصور زارعی، کامبیز رحیمی و  محمد مرادی فوتبال خود را  فرا گرفته ام.

 
 از مشکلات فوتبال بندرعباس بگوئید؟
در حال حاضر مشکلات زیادی گریبان گیر فوتبال بندرعباس  می باشد و امیدوارم با همت بزرگان فوتبال و مسئولین  این مشکلات حل شود.

 
 الگوی فوتبالی شما چه کسانی هستند؟
علی کریمی و رونالدوی برزیلی

 
 قشنگ ترین گلی که در دوران بازیگری زدید به کدام تیم و دروازه بان بوده است ؟
گل های زیادی را در طول این سال ها  زده ام  و بیشترین آن ها هم از راه دور بوده است ولی گلی که  به سایپا تهران که دروازبان آن ها ارشاد یوسفی،  و گلی که به صنعت نفت و ایران جوان بوشهر در لیگ دو کشور از فاصله ها ی چهل متری زدم برایم لذت بخش تر هستند . البته یک گل هم  از میانه میدان به تیم اروند زدم که حسین زرنگار دروازه بانان آن ها بود.  

 
 بهترین بازی را مقابل کدام تیم انجام داده اید؟
بازی های خوب زیادی بوده ولی زمانی که در تیم تربیت بودم و  بردن تیم های شهرستانی در لیگ کشور همچون ایرانجوان با مربیگری ناصر ابراهیمی که دو بر یک پیروز شدیم و هر دو گل را خودم  زدم و بازی با شهید قندی یزد با مربیگری فرشاد پیوس که با یک گلی که من زدم پیروز شدیم و بازی با تیم صنعت نفت نوین آبادان با مربیگری بهنام سراج و گلزنی من بیشتر به دلم چسبیده است.

 
 از هم بازی های شما کدام بازیکن به سطح برتر فوتبال کشور رسید؟
سیامک سرلک ، محسن رحیمی و مجتبی روشنگر

 
 در فوتبال به حق خودتان رسیده اید؟
من با تمام افتخاراتی که در طول دوران ورزشی کسب کردم باید بگویم که به حق خودم در فوتبال نرسیدم. پیشنهادات خوبی از تیم های لیگ برتری استقلال ، سایپا و برق شیراز و دیگر تیم های مطرح کشور داشتم که بنا به دلایلی نتوانستم به این تیم ها بروم و بیشتر پیشرفت کنم.

 
 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟
خدارا شکر دوستان فوتبالی زیادی دارم که می توانم از  فریدون معماری، مازیار ایران نژاد، فرامرز عیانی،  قاسم سالاری،  مجید آبسیه، داوود رئیسی، حسین سبک روح، حبیب فرخی، سعید سرلک، عباس و منصور مدارایی ، مهدی عماری ، حسن رامشگر و دیگر دوستان نام ببرم.‌

 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟دعوتنامه از تیم سایپا و استقلال تهران از زیباترین خاطره ات ورزشی من می باشد.

 
 تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
به نظرمن  بدترین خاطرات یک  ورزشکار مصدومیت آن است. البته انحلال تیم ریشه دار و خوب تربیت  هم بد جوری در خاطره من نقش بسته است.

 
 چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟
باید بگویم که جوانان برای هدف خودشان باید بجنگند و بسیار تلاش کنند. خیلی زود ناامید نشوند زیرا ناامیدی باعث می شود که شکست بخورند.

 
 از فوتبال استان بگویید آیا در جایگاه خودش قرار دارد؟
جایگاه فوتبال استان ما به هیچ وجه در اینجایی که الان هست نیست. اگر یک نگاهی به دوروبر خودمان بکنیم می بينيم استان های مثل  کرمان  و دیگر استان هایی که در گذشته حرفی برای گفتن در مقابل فوتبال ما  نداشتند اکنون  با یک برنامه ریزی دقیق بالاتر از فوتبال قرار گرفته اند. فوتبال هرمزگان چندین سال است که بجای پیشرفت کند بیشتر پس رفت می کند. امیدورم که با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی شاهد شور و نشاط و هیجان دوباره در  فوتبال استان باشیم.

 
 تیم مورد علاقه شما در جهان؟
بارسلونا و تیم ملی برزیل

 
 بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟
منصور مدارایی، مجتبی روشنگر و پرویز کریمی از بهترین های هرمزگان هستند.

 
 بهترین مربی کنونی ایران؟
یحیی گل محمدی

 
 بهترین مربی دنیا از نظر شما؟
بپ گوارديولا

 
 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟
به نظر من دلایل زیادی دارد که می توان به  مسائل بد اقتصادی و کم توجهی به پیشکسوتان اشاره کرد .

 
 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟
دوست دارم هر آن چه که در طول این سال ها از تمام مربیان و اساتید  آموخته ام در قالب یک مدرسه فوتبال یا هرچیز دیگری به آیندگان فوتبال استان منتقل کنم.

 
 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟
همه جای هرمزگان زیبا و دوست داشتنی است.

 
 ازدواج کرده اید؟

بله و ماحصل آن یک فرزند دختر به نام پرنیا می باشد.

 
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

بیشتر در کنار خانواده و پدر و مادرم هستم.

 
 از کلاس های مربیگری که رفته اید بگویید ؟
مدرک مربیگری C و D آسیا زیر نظر استاد حمید رضا سایبانی را دارم.

 
 برای بازگشت باشگاه های قدیمی به صحنه فوتبال چه پیشنهادی دارید؟
واقعا جای تاسف دارد که تیم های قدیمی و ریشه داری همچون نایبند، کاوه، خواجه عطاء و خیلی از تیم های دیگر به علت شرایط بد اقتصادی خارج از گود مانده اند.  امیدوارم که هر چه زودتر با حمایت مسوولان استان به شرایط ایده آل و آرمانی گذشته خود برگردند و فعالیت خود را در لیگ های استان شروع کنند.‌

 
 بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟
مسعود رزم پوش، مهرداد آوخ، علیرضا اسلامی، محمد رضا عباسی، محمد امین درویشی ،  محمد قادری و علی خبر از بهترین فوتبال هرمزگان هستند.

 
 خانواده هم اهل ورزشی هستند ؟
پدر بنده بازیکن تیم های قدیمی چون مهاجرین، سینگو، نایبند و آزادگان بوده است . برادرم در رده های نوجوانان جوانان و امید باشگاه ورزشی نایبند فعالیت می کرد.‌

 
 کمی از مشکلات فوتبال ایران بگویید ؟
متاسفانه فوتبال ایران سال هاست اسیر باند و باندبازی است. دلال ها دست بردار فوتبال ایران نیستند و امیدوارم هر چه زودتر دست این دلاها از سر فوتبال ما کوتاه شود تا بازیکنان شایسته به جایگاه واقعی خود برسند.

 
 برای این که هرمزگان حداقل یک تیم در لیگ یک کشور داسته باشد چه راهکاری دارید؟
پتانسیل استان ما بالاتر از لیگ یک است. امیدوارم با یک مدیریت قوی و دلسوز و استفاده از تجربه مربیانی همچون حمید پولادوند و دادخدا میری و دیگر مربیان عزیز استان فوتبال ما هر چه زودتر به جایگاه واقعی خود برسد.

 
 در حال حاضر در کدام تیم توپ‌ می زنید ؟
در خدمت تیم مهرداد بندرعباس در لیگ استان و باشگاه ورزشی نایبند هستم.

 
 وحرف آخر...
از پدرم که مشوق اصلی و پشتوانه قوی من بوده و همیشه مثل کوه پشت سرم است . از مادر و همسرم که طی این سال ها زحمات و سختی های زیادی کشیدند  و یار و یاور من بودند تشکر ویژه می کنم.
از تک تک مربیان عزیزم که طی این سال ها دانش خود را در اختیار من  گذاشتن و بنده  را تحمل کردن صمیمانه تشکر می کنم .
همچنین از شما اصحاب رسانه که هیچ وقت دیده نمی شوید  ولی زحمات کل ورزش به گردن شما عزیزان است ، تشکر می کنم .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها