تداوم کمبود روغن در مغازه های سطح شهر و انکار مسئولان



مشاهدات میدانی حاکی از آن است که مغازه های سطح شهر تهران یا فاقد روغن مایع هستند یا به صورت محدود این کالا را به فروش می رسانند.

به گزارش صبح ساحل، مسئله کمبود روغن چند هفته‌ای است در بازار مطرح می شود و مسئولان مختلف اعم از اعضای انجمن‌های صنفی روغن و مسئولان وزارت صمت وعده های مختلفی در خصوص تنظیم بازار آن دادند.

به نوشته 90 اقتصادی، از جمله مهمترین این وعده‌ها، وعده توزیع ۷۰ هزار تن روغن در هفته گذشته بود. با این وجود به نظر می رسد این وعده ها هنوز عملیاتی نشده و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که مغازه های سطح شهر تهران یا فاقد روغن مایع هستند یا به صورت محدود این کالا را به فروش می رسانند.

این در حالی است که امیر هوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در این مورد اظهار داشت: خوشبختانه ۹۰ درصد مشکل روغن مایع خانوار برطرف شده و این کالا در تمامی فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور موجود است. توزیع روغن مایع خانوار در سوپر مارکت ها و فروشگاه های محلی نیز آغازشده است.

وی بیان کرد: اگر بانک مرکزی بنا به قولی که داده طی همین هفته ارز های قابل انتقال را تخصیص و مواد اولیه از گمرکات ترخیص شود برای ۱۰ تا ۱۲ روز آینده مشکل تامین روغن نیمه جامد هم در کشور برطرف خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها