تصمیم جدید برای کاهش قیمت گوشت



رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: درصددیم تدابیری اتخاذ شود تا گوشت مستقیما از تولیدکننده به دست مصرف کننده برسد، حلقه های واسط کاهش یابد و پای دلالان به این موضوع باز نشود.

به گزارش صبح ساحل، سید احمد مقدسی، اظهار کرد: جلسه ای با ستاد تنظیم بازار برگزار کردیم و همه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان سر یک میز جمع شدند تا بتوانیم با اقداماتی فاصله تولید تا عرضه گوشت را به حداقل برسانیم. به عبارت دیگر درصددیم گوشت مستقیما از دست تولیدکننده به دست مصرف کننده برسد و حلقه های واسط کاهش یابد و پای دلالان به این موضوع باز نشود.

به نوشته ایسنا، وی با بیان اینکه وقتی دامدار دامش را می فروشد، دام چندین دست می چرخد تا به کشتارگاه برسد و بایستی این مسیر کوتاه شود، گفت: قصد داریم دام زنده را مستقیما به کشتارگاه و صنایع بسته بندی بفرستیم و سپس گوشت بسته بندی شده در غرفه های میادین میوه و تره بار با قیمت های مناسب به مصرف کنندگان عرضه شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در پاسخ به این سوال که آیا با این اقدام گوشت ارزان تر می شود؟ گفت: قطعا حذف واسطه ها اثرگذار خواهد بود و قیمت ها کاهش می یابد. به عبارت دیگر ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان هر کیلوگرم گوشت ارزان تر به دست مصرف کننده می رسد.

مقدسی در پایان گفت: کارگروه عرضه گوشت گرم در میادین میوه و تره بار در ستاد تنظیم بازار تشکیل شده و باید جزئیات آن مشخص شود.

به گزارش ایسنا، در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار  مصوب شد که با توجه به روند افزایشی قیمت گوشت قرمز و درخواست انجمن صنفی گاوداران مبنی بر اختصاص فضای مناسب برای عرضه گوشت گرم (دام سبک و سنگین) با قیمت ‌مناسب، کمیته ای با مسئولیت دبیرخانه تنظیم بازار و با حضور نمایندگان سازمان های حمایت، میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، اتحادیه و انجمن ذیربط در خصوص در اختیار گذاشتن بارانداز و فضای مناسب توسط سازمان میادین میوه و تره بار جهت عرضه گوشت گرم تشکیل شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها