در 7 ماهه نخست امسال؛

۹۵۰ هکتار از اراضی ملی در هرمزگان رفع تصرف شد



مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: طی ۷ماهه نخست امسال با همکاری یگان حفاظت و مشارکت مردمی، موفق به رفع تصرف و خلع ید از ۹۵۰ هکتار از اراضی ملی در سراسر استان شدیم.

به گزارش صبح ساحل، امید ذاکری اظهار داشت: با توجه به هدفمند کردن گشت های یگان حفاظت و مشارکت مردم تماس های شبانه روزی با سامانه ۱۰۴ و مشارکت محافظان افتخاری بیعت و همیاران طبیعت تا پایان مهرماه امسال بیش از ۹۵۰ هکتار از اراضی ملی پیشگیری و خلع ید شد.

وی افزود: از این میزان ۳۸۱ هکتار قبل از اینکه متصرفان موفق به تصرف شده با حضور به موقع همکاران و در مراحل اولیه جلوی اقدامات تصرفی متجاوزان گرفته شده واین اراضی به انفال عودت داده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان در ادامه تصریح کرد: همچنین ۵۶۹ هکتار از اراضی ملی که در سنوات گذشته تصرف شده بود با همکاری دستگاه قضایی و اجرای احکام خلع ید شده و از متصرفان پس گرفته شدکه ازاین میزان بیشترین عملکرد خلع ید در شهرستان جاسک با ۳فقره و۸۱ هکتار، میناب ۵فقره و۷۰ هکتار بوده است.

ذاکری در ادامه گفت: در خصوص میزان پیشگیری از تصرفات بیشترین میزان در شهرستان میناب ۳فقره ۱۳ هکتار، بندرعباس ۵فقره ۱۱ هکتار و جاسک ۱فقره حدود ۱۰ هکتار می باشد.

وی در پایان با تشکراز همراهی و همکاری دستگاه قضایی ونظارتی با گشت یگان حفاظت منابع طبیعی در برخورد قاطع با متصرفان زمین واراضی ملی گفت: درخواست داریم مردم با مشاهده هرگونه موارد مشکوک به تصرف بلافاصله با تلفن ۱۵۰۴ تماس گرفته و مراتب را جهت پیشگیری و برخورهای قاطعانه وقانونی اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها