پیشکسوت فوتبال هرمزگان :

فوتبال هرمزگان تنهاست مسوولان به کمکش بیایند



ورزش را  از کوچه و پس کوچه های محله آزادگان و زمین خاکی باشگاه آزادگان شروع کرد و عاشق فوتبال شد. الفبای فوتبال را در تیم آزادگان و زیر نظر مربیانی همچون یوسف شجاعی و حسین بهادری آموخت.در تیم های آزادگان ،  مسعود ، تربیت و همچنین منتخب استان بازی کرده است. گفت وگوی اختصاصی صبح ساحل را با این پیشکسوت فوتبال هرمزگان با هم می خوانیم.

لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟

حسن رامشگر هستم متولد اول آذرماه ۱۳۴۹، فرزند دوم خانواده،  چهار برادر و سه خواهر و در شرکت سینا اسکله شهید رجایی مشغول به کار هستم.‌

 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟

از کوچه و پس کوچه های محله آزادگان و زمین خاکی باشگاه آزادگان ، جلوی خانه با بچه های هم سن و سال خودم  گل کوچک بازی می کردیم  و از این رو عاشق فوتبال شدم.‌ 

 الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟ 

فوتبال را در تیم آزادگان و زیر نظر مربیانی همچون یوسف شجاعی و حسین بهادری آموختم. 
 
  فوتبال هرمزگان تنهاست  مسوولان به کمکش بیایند
 

 از فوتبال مدارس و افتخاراتی که در آن کسب کرده اید بگویید؟ 

دوران فوتبال در مدارس واقعا لذت بخش بود من با تیم مدرسه شهید قاسمی مقام سوم را کسب کردم و با تیم منتخب آموزشگاه ها ی هرمزگان تیم خوب منتخب آموزشگاه های  خوزستان را شکست دادیم و باید یادی کنم از مربیان خوب آموزشگاه های هرمزگان،  ببراز عارفیان و عبدالله پرانداخت که برای فوتبال مدارس سنگ تمام می گذاشتند. 

 در چه تیم هایی فوتبال بازی کرده اید ؟

در تیم های آزادگان ،  مسعود ، تربیت و همچنین منتخب استان بازی کرده ام .
 

اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی شکل گرفت؟

درتیم مسعود زیر نظر مربی خوب و با دانش استان  محمد رحیمی که فوتبالم را مدیون ایشان هستم و همچنین  حسن عسکری و در کنار بازیکنان بزرگی همچون محمد زارعی ، رامین راشدی،  محمد رسول نجمی ، مجید نجمی، جواد ترابی، رضا راشدی و صادق تمکینی بازی های خوبی به نمایش می گذاشتم.  

 پست اصلی شما در فوتبال چیست ؟

فوروارد و هافبک راست 

 در کنار چه کسانی راحت تر بازی می کردید؟

در کنار بازیکنی همچون مهدی عماری ، داریوش پالش، کامبیز ناضری، حیدر کریمی،  رضا رزاق پور، رضا پور طرق،  منصور اسکندری ، سیامک پاژنگ ، محمد رسول نجمی ، سیامک سرلک و محمد سعادت بخش خیلی بهتر بازی می کردم .‌

 از افتخارات خودتان بگویید؟ 

در تیم آزادی سه سال پی در پی قهرمان استان شدیم و در تیم مسعود در دسته دوم و دسته یک استان قهرمان شدم.  افتخار این را دارم که در تیم مسعود در لیگ دسته دوم  کشور جام آزادگان بازی کردم و همچنین با پیشکسوتان با تیم برق منطقه ایی یک بار قهرمان و یک بار سوم استان شدم .‌

 مربیان شما چه کسانی بوده اند؟

یوسف شجاعی،  حسین بهادری ، محمد زراعت کار، محمد رحیمی ، ابراهیم باعثی،  حمید فولادوند ، علی پریزاده ، عبدالمجید دبیده،  حسین ویژه ، عبدالله دل زنده نژاد، مهدی زارعی و سهراب قادری  مربیانی هستند که برای من خیلی زحمت کشیده اند.

 از مشکلات فوتبال بندرعباس بگوئید؟ 

فوتبال بندرعباس در سکوت کامل قرار دارد و هیچ حرکتی از آن دیده نمی شود. واقعا حیف است شهری با این همه استعداد یک رئیس هیات فوتبال نداشته باشد. امیدوارم هرچه زودتر مشکلات فوتبال بندرعباس به پایان برسد و شاهد رشد و پیشرفت آن باشیم. 

 الگوی فوتبالی شما چه کسانی هستند ؟

مارادونا الگوی فوتبالی من می باشد.
 

قشنگ ترین گلی که در دوران بازیگری زدید به کدام تیم  بوده است ؟

به تیم مس کرمان در رقابت های لیگ دسته دوم کشور جام آزادگان. 

 بهترین بازی را مقابل کدام تیم انجام داده اید؟ 

در مقابل تیم صنعت نفت آبادان  

 از هم بازی های شما کدام بازیکن به سطح برتر فوتبال کشور رسید؟

محسن رحیمی و مجتبی روشنگر موفق شدند در سطح کشور خوب بدرخشند.‌

 در فوتبال به حق خودتان رسیده اید؟

خیر، تلاش زیادی کردم که حقم را از فوتبال بگیرم ولی همیشه خودت به تنهایی نمی توانی به حقت دست یابی و نیاز به حمایت دارید که متاسفانه حمایت کافی از من نشد. 

 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟

مهدی عماری و محمد رسول نجمی از صمیمی ترین دوستان فوتبالی من هستند.

 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

گلی که در بازی دوستانه با پیراهن  تیم مسعود بندرعباس به استقلال تهران در ورزشگاه تختی بندرعباس زدم ، سه دوره قهرمان لیگ  استان با تیم آزادی  و گلی که در ترکیب استقلال تهران به عنوان یار کمکی در بازی دوستانه با کشاورز میناب در ورزشگاه شهید امینی میناب زدم از بهترین خاطرات ورزشی من هستند.‌ 
 

تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

در گذشت دوست خوبم  مصظفی شجاعی که در حین بازی کردن با تیم کاوه فهمیدیم که فوت کرده است برایم بدترین خاطره ورزشی من است. 

 چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟

جوانان باید خودباوری داشته باشند  و هرگز دست از  تلاش و کوشش برندارند. هیچ وقت بی خودی مغرور نشوند و به دنبال علم به روز هر رشته ورزشی که علاقه دارند باشند. 

 از فوتبال استان بگویید آیا در جایگاه خودش قرار دارد؟

ما در استان پتانسیل فوتبالی کم نداریم اما این پتانسیل ها نیاز به حمایت دارند. هرمزگان ، استان فقیری نیست و منابع مالی بسیار خوبی دارد اما این منابع مدیریت نمی شود و این موضوع باعث شده تا شاهد پیشرفت فوتبال استان نباشیم.  استان هایی مانند اصفهان ، تبریز و  خوزستان دقیقا ظرفیت اقتصادی استان ما را دارد نگاه کنید آن ها چگونه منابع مالی را مدیریت می کنند ما چگونه هستیم. 

 تیم مورد علاقه شما در جهان؟ 

بارسلونا و آلمان تیم های مورد علاقه من هستند.‌ 

 بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟ 

حسن عسکری و عبدالله دل زنده نژاد از بهترین های دروازه بانی هرمزگان بودند. 
 

بهترین مربی کنونی ایران؟

یحیی گل محمدی 

 بهترین مربی دنیا از نظر شما؟ 

یورگن کلوپ
 

چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟

متاسفانه در ورزش ایران پیشکسوتان جایگاهی بسیار خوبی ندارند و این موضوع در استان ما هم مشاهده می شوند. وقتی پیشکسوتان می بینند که احترامی ندارند وارد صحنه ورزش نمی شوند. 

 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟

دوست دارم تمامی تجربیات فوتبالی خودم را به فوتبالیست های پایه انتقال دهم و امیدوارم این کار در یک مدرسه فوتبال برایم اتفاق بیفتد.

 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟ 

سواحل خلیج فارس و مجتمع گردشگری آبگرم گنو از جاهای دیدنی هرمزگان هستند.‌
 

ازدواج کرده اید؟ 

بله و حاصل آن دو فرزندبه نام های مهدی و متین می باشد. ‌
 

اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

در کنار خانواده هستم. 

 از کلاس های مربیگری که رفته اید بگویید ؟

به علت ورود مسائل مالی به فوتبال و اهمیت دادن برخی از مربیان به مادیات به جای علاقه و  تعصب  به کار مربیگری بنده  تمایلی به کار مربیگری ندارم . 

  برای بازگشت باشگاه‌های قدیمی به صحنه فوتبال چه پیشنهادی دارید؟

درصورت رفع مشکلات مالی و همکاری مسئولین بسیاری از این باشگاه های قدیمی توانایی بازگشت را به صحنه ورزش به خصوص فوتبال را دارند. 

  بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟ 

هادی دهقانی و محمد قادری از بهترین های فوتبال هرمزگان هستند. ‌

  مقابل کدام تیم های معروف ایران بازی کرده اید؟ 

روبروی تیم های بزرگ همچون پرسپولیس تهران،  استقلال تهران ، تراکتورسازی تبریز ، مس کرمان ، پاس همدان و صنعت نفت آبادان بازی کرده ام. با استقلال در ورزشگاه تختی بندرعباس با پیراهن تیم محبوب و دوست داشتنی مسعود و با تیم پرسپولیس سال ۱۳۷۴ در تهران با پیراهن تیم تولی پرس قزوین به عنوان بازیکن مهمان بازی کردم که یک گل زدم و یک پنالتی هم گرفتم. 

  خانواده هم اهل ورزشی هستند ؟ 

بله پسر کوچکم  متین شدیدا به فوبتال علاقه دارد و در تیم زیر یازده سال شهرداری بازی می کنند  و پسر بزرگترم هم به ژیمناستیک علاقه دارد. 

  کمی از مشکلات فوتبال ایران بگویید ؟

فوتبال ایران نیاز به مدیر دلسوز فوتبالی دارد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد مشکلات بزرگ و کوچک آن حل نمی شود. 

  برای این که هرمزگان حداقل یک تیم در لیگ یک کشور داسته باشد چه راهکاری دارید؟

جای تأسف دارد که استان هرمزگان با این همه ثروتی که  از نظر اقتصادی دارد  یک تیم در لیگ دسته یک ندارد. هرمزگان مهد فوتبال است اما کسی نیست که این موضوع را درک کند.فوتبال هرمزگان دلسوز واقعی می خواهد. البته مسوولان فوتبالی ما به تنهایی نمی توانند کاری از پیش ببرند  و به نوعی فوتبال هرمزگان تنها است و نیاز به حمایت مسوولان دارد. هر وقت مسوولان پای کار بوده اند فوتبال هرمزگان نتایج خیلی خوبی گرفته است. یادمان نمی رود زمانی که مسوولان شرکت آلومینیوم المهدی پای کار آمدند فوتبال هرمزگان پس از سال ها طعم شیرین حضور در لیگ برتر را هم چشید اما وقتی این شرکت و دیگر مسوولان پا عقب کشیدند حالا روز فوتبال آلومینیوم المهدی خراب شد به گونه ای که اکنون نامی از آن در ورزش حرفه ای نیست. 

  در حال حاضر فعالیت ورزشی هم دارید ؟ 

بله، در تیم پیشکسوتان مسعود بازی می کنم که فعلا به دلیل شیوع بیماری کرونا باشگاه ها تعطیل شده است و در حال حاظر با پسرم کنار ساحل تمرین می کنیم. 

  وحرف آخر...

جا دارد تشکر کنم از خانواده ام به خصوص همسرم که مشکلات زندگی ام در دوران ورزشی من را  مدیریت می کرد.‌ همچین ار تمامی مربیانی که برای من  زحمت کشیده اند تشکر می کنم. 
منتشر شده: 1
کامل دل زنده نژاد
۲۱ آبان ۱۳۹۹
با سلام خدمت حسن آقای موشک یادش بخیر ،من که اسمش توی زمین فوتبال به حسن فرفره وحسن موشک یادمیکنم ماشاءالله سرعتش مثال زدنی بودوقتی توی زمین بودمااز خط حمله خیالمان راحت بودیادش بخیر خاطرات قدیم
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها