راه‌اندازی اکیپ ردیابی و مبارزه با آفت ملخ صحرایی در قشم



مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از همکاری این مجموعه با سازمان جهاد کشاورزی شهرستان قشم در خصوص تشکیل اکیپ ردیابی و مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح جزیره خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، فرج طهماسبی اظهار داشت: با توجه به اعلام هشدار احتمال ورود آفت ملخ صحرایی به استان هرمزگان، مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با همکاری شرکت تعاونی کارکنان این سازمان در هماهنگی با جهاد کشاورزی شهرستان قشم اقدام به فعالیت‌های پیشگیرانه کرده است.

وی ادامه داد: نیروهای این مجموعه باهدف جلوگیری از خسارت و آلودگی فضاهای سبز جزیره، تمامی تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز جهت سم‌پاشی مناطق آلوده، آماده ارائه خدمات هستند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: خوشبختانه با انجام پایش های روزانه صورت گرفته در عرصه‌های فضای سبز شهری و روستایی سطح جزیره، تاکنون گزارشی از خسارت به گونه‌های گیاهی موجود ارایه نشده و این روند تا پایان کنترل ادامه خواهد یافت.

به گفته طهماسبی؛ احتمال تخم‌گذاری‌ این حشره وجود دارد و ممکن است در فصل زمستان موج جدیدی از ملخ‌ها مشاهده شوند، در همین راستا و به‌منظور مبارزه با این موج، طی هفته‌های گذشته، رصد مراتع آغازشده و ادامه خواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها