دبیر هیات تنیس هرمزگان :

هرمزگان می‌تواند در آینده نزدیک صاحب ملی پوش شود



ورزش تنیس ابتدا در بریتانیا و بیشتر میان اشراف‌زادگان رایج شد. در برخی از کشورها به آن تنیس میدانی می‌گویند تا از ورزش مثل تنیس روی میز  (پینگ پنگ) متمایز باشد.
در ورزش تنیس بدون توجه به سطح مهارتی افراد، تمام بازیکنان تنیس نیازمند ابزار یکسانی برای بازی خود هستند.تنیس ورزشی راکتی است که بین دو نفر (تنیس تک‌نفره) یا بین دو تیم دونفره (دوبل) بازی می‌شود.
هر بازیکن تنیس راکتی دارد که دارای صفحه‌ای از شبکه توری است. بازیکن با این راکت، توپی لاستیکی با پوشش نمدی را به زمین حریف پرتاب می‌کند. در بازی تنیس بازیکنی یا تیمی که زودتر امتیاز نهائی را به دست آورد برنده‌است.
ورزش تنیس ابتدا در بریتانیا و بیشتر میان اشراف‌زادگان رایج شد و سپس به سایر کشورهای انگلیسی زبان رفت و اکنون در همه کشورها بازی می‌شود. تنیس از ورزش‌های المپیک است. در برخی از کشورها به آن تنیس میدانی می‌گویند تا از ورزش دیگری به نام تنیس شاهی که در سالن و در زمینی با ابعاد متفاوت بازی می‌شود و همچنین تنیس روی میز (پینگ پنگ) متمایز گردد.

 تاریخچه تنیس در ایران
ظهور ورزش تنیس در ایران به بعد از جنگ جهانی دوم بازمی گردد. پیش از این در فاصله سالهای (1315-1318) باشگاه بوستان ورزش که دارای چندین زمین تنیس در محلی روبروی ورزشگاه شهید شیرودی فعلی به مدیریت شادروان شکوهی گشایش یافت. ورزشگاه شهید شیرودی ( امجدیه سابق) نیز همزمان با ورزشگاه بوستان ورزش با یک زمین تنیس درمحل کنونی افتتاح و نخستین مسابقات قهرمانی تنیس کشور در سال 1318 در همین ورزشگاه برگزار گردید.
ورزش تنیس به خاطر حضور اتباع انگلیسی در آبادان رونق خاصی داشت و اولین مسابقه تنیس بین
تیم های آبادان و تهران به سالهای 1317-1320 بر می گردد. پس از جنگ جهانی دوم مسابقات قهرمانی تنیس کشور تاسال 1322 جریان داشت که برادران نعمانی ( هانری وژوزف ) در صدر بازیکنان قرار داشتند. از سال 1322-1332 مقام قهرمانی تنیس کشور در اختیار ژرژ آفتاندلیان قرار داشت. اولین سالی که ایران در مسابقات تنیس جام دیویس شرکت نمود 1959 بود.
ورزش تنیس در استان هرمزگان از سال ۱۳۸۰ در هرمزگان شروع به کار کرد اما با وجود این که یک ورزش نوپا است  چند مدتی است که مورد توجه علاقمندان به این رشته ورزشی قرار گرفته است.  
برای این که بیشتر با این رشته ورزشی آشنا شویم به سراغ محمد حسین رحمانی دبیر پرتلاش این هیات رفتیم که حدود ۸ ماه است این مسوولیت را پذیرفته است. وی متولد ۱۳۶۷ است و  ۱۵ سال است که در صحنه ورزش فعالیت دارد و از این مدت  ۱۲ سال ورزش باستانی کار کرده است که یک عنوان  سومی آسیایی،  یک نائب قهرمانی المپیاد،  ۷ تا قهرمانی کشوری،  پنج نائب قهرمانی  و سومی،  ۱۷ تا قهرمانی استانی کسب کرده است. وی که در حال حاضر  تنیس را  در زمین باشگاه افسران شهرک باشگاهی چمران دنبال می کند این ورزش را با مربیگری سلیمان جام گوهری شروع کرد و در ادامه زیر نظر میثم عباسی مربی ارزنده استان ادامه داد و در حال حاضر هم  زیر نظر سعید احمدوند سرمربی سابق تیم ملی کار می کند. رحمانی  کمتر از سه سال است که وارد ورزش زیبای تنیس شده است و در این مدت قهرمان مسابقات تیمی در استان شده است و یک قهرمانی تیمی با مهدی ادابی و سینا یوسف زاده ، یک قهرمانی تیمی  با  گوهری و محمد سام زاده ، یک  قهرمانی تیمی با گوهری و محمد امینی و مقام سوم مسابقات انفرادی استانی در کارنامه تنیس خود دارد.
وی در گفت وگوی اختصاصی با صبح ساحل گفت: شناسایی استعداد های برتر در رده پایه و تقویت بازیکن های با استعداد در تمامی رده ها و برگزاری مسابقات منظم از مهمترین برنامه‌های کاری هیات تنیس می باشد و در این مدت توانستیم  با درست کردن رنکینگ و شناسایی استعداد ها در رده پایه برنامه ریزی های خوبی برای رشد تنیس در استان هرمزگان داشته باشیم.
محمد حسین رحمانی اظهار داشت : در سال جدید به کمک دوستان کمپ آموزشی برای بازیکن های بندرعباسی توسط  سعید احمدوند سرمربی سابق تیم ملی دارای بالاترین مدرک مربیگری در ایران راه اندازی کنیم و آن ها را جهت  برگزاری مسابقات کشوری آماده کنیم.
وی گفت: امیدوارم بتوانیم بازیکنان را تقویت کنیم و قدم بعدی ما اعزام نفرات برتر استان به مسابقات کشوری است و اعتقاد داریم حضور بیشتر تنیسورهای استان در مسابقات کشوری می تواند سطح تنیس استان را بالاتر ببرد.
دبیر هیات تنیس استان هرمزگان گفت: در تلاش هستیم که با  بالا بردن سطح کیفی باشگاه های تنیس استان بتوانیم استان را به  یکی از قطب های تنیس کشور تبدیل کنیم  و در حال حاضر حدود  ۱۵۰ نفر تنیسور سازمان یافته داریم.
محمد حسین رحمانی بیان داشت: انتظار داریم با همکاری و کمک مسوولان به زودی شاهد  پیشرفت بیستر  تنیس استان هرمزگان باشیم و تاکنون هم اداره کل ورزش و جوانان همکاری خوبی با هیات تنیس داشته است و امید داریم این همکاری بیشتر شود و البته  باید به این موضوع هم اشاره کنم که
جلیل الله تاجگذاری رئیس هیات تنیس استان با تلاش دوچندانی که خودش دارد و اعتمادی که به بنده داشته است زمینه پیشرفت تنیس استان را فراهم کرده است.
وی در خصوص یک مکان اختصاصی برای هیات هم گفت: متاسفانه در حال حاضر یک مکان خاصی نداریم اما از برنامه های هیات این می باشد که هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.
محمد حسین رحمانی اظهار داشت : تنیس هرمزگان می تواند در آینده نزدیک ملی پوش داشته باشد و با برنامه ریزی مسوولان هیات و تلاشی که خود تنیسورها دارند این اتفاق خواهد افتاد. وی گفت: یکی از مهمترین برنامه های هیات تنیس بسط و گسترش این ورزش در سراسر استان می باشد و در حال حاضر علاوه بر این که در بندرعباس فعالیت بسیار خوبی داریم اما در جزیره قشم هم  فعالیت خوبی داریم و به زودی تعداد شش  زمین عالی ساخته خواهد شد . البته یک مجتمع توریستی تنیس با مدیریت سید آرش حسینی ریئس کمیته همگانی تنیس در دست احداث است که بزرگترین مجموعه تنیس کشور خواهد بود که شامل زمین های تنیس خاک و هارت کورت،  زمین پدل ، شهر بازی،  استخر ، سالن بدنسازی ، کافی شاپ، بازارچه،  جاده سلامت ، هتل و مهمانپذیر خواهد بود و این مجتمع به احتمال زیاد در جاده راه آهن ساخته می شود و دوستان به دنبال گرفتن مجوزهای لازم می باشد.
دبیر هیات تنیس هرمزگان در پایان بیان داشت: یکی از رمزهای موفقیت هیات تنیس هرمزگان تعامل خوب آن با فدراسیون تنیس می باشد و فدراسیون نهایت همکاری را  با هیات استان دارد و در روزهای آینده  عزیزی رئیس فدراسیون تنیس برای افتتاح باشگاه تنیس افسران به استان ما  خواهند آمد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها