مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان:

10 هزار تخلف عبور و مرور طی یک ماه در هرمزگان ثبت شد



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از ثبت قریب به 10 هزار تخلف توسط سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور طی مهر ماه سال 99 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، یوسف عابدینی با اشاره به اینکه 49 دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در مهرماه سال جاری به صورت فعال تخلفات انجام شده در طول مسیر ها را ثبت نموده اند که در مجموع، 9 هزار و 845 تخلف شکل گرفته از طریق سامانه پلاک خوان به پلیس راهنمایی و رانندگی ارسال شده است.

عابدینی افزود: این میزان تخلف نسبت به مدت مشابه در مهرماه سال به میزان 8 درصد افزایش داشته است و این در حالی است که نسبت به ماه گذشته و شهریور ماه سال جاری شاهد کاهش 8 درصدی ثبت تخلفات هستیم.

وی گفت: در سراسر استان مجموعاً، 72 دستگاه تردد شمار نیز فعال است و به صورت مستمر تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین رصد و ارزیابی می شود که مجموع تردد ثبت شده توسط این دستگاه ها در مهر ماه امسال، 9 میلیون و 903 هزار و 957 تردد است که نسبت به ماه گذشته 6 درصد کاهش داشته است.

یوسف عابدینی با اعلام اینکه کنترل عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از سیستم های هوشمند ITS از اولویت های اصلی این اداره کل است ابراز داشت: دوشنبه 28 مهرماه، پرتردد ترین روز بوده و  ساعت اوج تردد در این ماه بین ساعت 18 لغایت 19 بوده است و محور بندرعباس – بندرشهید رجایی نیز به عنوان پرتردد ترین محور در سامانه ثبت شده است.

وی هوشمندسازی جاده های استان را از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان دانست و تصریح کرد: 76 درصد مجموع ترددهای مهرماه 99 به وسایل نقلیه شخصی و 24 درصد نیز به وسایل نقلیه سنگین اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان از رانندگان خودروهای سبک و سنگین در سفر خواست رعایت مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز را مهمترین اصل بدانند تا با رعایت نکات ایمنی زمینه کاهش تصادفات جاده ای در استان فراهم شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها