رئیس جمهور:

بسته کمک معیشتی دولت به یک سوم جامعه/ به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان



رییس جمهور از ارائه بسته کمک معیشتی برای مدت ۴ماه خبر داد و گفت: افرادی که مشمول این کمک می‌شوند، در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰هزار تومان می‌گیرند تا کمکی برای معیشت مردم شود.
به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت گفت: به سبب اوج‌گیری کرونا در کشوردر آستانه مرحله جدیدی از مسوولیت پذیری‌های اجتماعی قرار گرفتیم. به همین دلیل از روز شنبه محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال می‌شود. شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریبا به حالت تعطیل و شهرهای نارنجی به حالت نیمه‌تعطیل در می‌آیند. افراد در موارد ضروری سر کارحاضر می‌شوند و فروشگاه‌ها و کسانی که خدمات و کالا به مردم ارائه می‌کنند در محل کار حضور خواهند داشت.
وی افزود: البته همه ما می‌دانیم که تعطیلات و محدودیت‌های شدید راه‌حل اصلی مشکل کرونا نیست. مشکل کرونا صرفا از طریق تغییر سبک زندگی حل می‌شود یعنی مردم اگر سبک زندگی خود را همراه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های فیزیکی و عدم رفت‌و‌آمدهای خانوادگی، عدم حضور در مراسم عزا و شادی و مناسبت‌های مذهبی و دینی تغییر ندهند با وجود تعطیلی کرونا شرایط به همین صورت خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد.
رئیس جمهور گفت: آمار کنونی نشان می‌دهد ۵۱درصد ابتلاها به دلیل رفت‌و‌آمد خانوادگی است. اگر در ۲هفته‌ای که تعطیلی و محدودیت‌های شدید برقرار می‌شود به همان نسبت رفت‌و‌آمد بیشتر شود، ابتلا به کرونا از ۵۱درصد به دلیل رفت‌و‌آمد خانوادگی به ۶۰درصد می‌رسد.
روحانی اضافه کرد: این تعطیلات برای این است که فضای تنفسی برای کادر درمان به وجود بیاید. کادر درمان خیلی در فشار است و تعطیلات موجب می‌شود تا فضای چند هفته‌ای برای استراحت‌ آنان به وجود بیاید.
وی با بیان اینکه این مصوبه حکم قانون را دارد و همه کشور باید مقررات در شرایط قرمز، نارنجی و زرد را که دیروز ابلاغ شده، رعایت کنند، اظهار کرد: وام یک میلیونی هم به حدود ۱۰ میلیون خانوار پرداخت می‌شود که البته این وام برای همه یارانه‌بگیران نیست.در درمان کرونا اگر کسی بیمه نیست، حتما تحت‌پوشش بیمه قرار می‌گیرد، داروهایی که برای کرونا توصیه می‌شود، هر چند این بیماری هنوز دارویی ندارد، اما داروهای توصیه شده مشمول بیمه می‌شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها