هرمزگان نیازمند اهدای خون



مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: اهدای خون در شرایط کنونی استان از هر زمان دیگری حیاتی‌تر است.

به گزارش صبح ساحل، ایمان زارعی صبح امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با تشکر از روحیه خوب و انسان‌دوستانه مردم هرمزگان در اهدای مستمر خون، اظهار کرد: در شرایط کنونی اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی از هر زمان دیگری حیاتی‌تر است.

وی افزود: همکاران ما در سازمان انتقال خون در شهرهای مختلف هرمزگان با افزایش ساعات کاری، پذیرای مردم عزیزی هستند که برای اهدای خون و یا اهدای پلاسما جهت بیماران کرونایی حضور می‌یابند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان خاطرنشان کرد: بیش از 2500 بیمار تالاسمی  و هموفیلی نیز در استان به طور مستمر به خون و فراورده‌های خونی نیاز دارند و این نیاز همیشگی است و لذا تأمین این نیاز با خون‌های اهدایی مردم عزیز استان صورت می‌گیرد.

مراکز اهدای خون هرمزگان کجاست؟

مرکز  انتقال خون بندرعباس، شنبه تا پنجشنبه ۷:۳۰صبح الی ۲۰شب یکسره و جمعه‌ها  از ساعت ۱۶ الی۲۰ واقع در حد فاصل چهار راه مرادی وفلکه برق

مرکز انتقال خون بندرلنگه، شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸ صبح الی ۱۳:۳۰ جنب بانک ملی مرکزی 

مرکز انتقال خون میناب، شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح  الی ۱۳:۳۰ نرسیده به شهرداری 

مرکز انتقال خون قشم، شنبه تا پنجشنبه از ساعت 16 عصر الی 20 روبروی فرمانداری

به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در 26 آبان ماه، وضعیت ذخایر خونی کشور قرمز است و هم اینک ذخایر خون در کشور فقط برای 5 روز کافی است. همچنین به گفته او سه روز نخست ابتلا به کرونا طلایی‌ترین و حیاتی‌ترین زمان برای تزریق و دریافت پلاسمای اهدایی توسط بهبودیافتگان کروناست.از ابتدای اردیبهشت ماه در کل کشور ۱۱ هزار و ۲۷۰ واحد پلاسما جمع‌آوری شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها