با دستور رییس جمهور؛

بهره برداری از ۹۷ کیلومتر راه جدید در هرمزگان



با دستور رییس جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی، ۹۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح ساحل، «حسن روحانی» صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی با بیان این که افتتاح آزادراه برای صنعت حمل و نقل اهمیت زیادی دارد، گفت: حمل و نقل یکی از ابزارهای جهش تولید است. اگر حمل و نقل نباشد تولید، توزیع، مصرف، صادرات و واردات دچار مشکل می‌شود. حمل و نقل یکی از ارکان بسیار مهم برای توسعه و تولید و ارتباط با جهان بوده که در زمینه گردشگری هم نقش بسیار اساسی دارد. در آینده واکسن و داروی کرونا تولید می‌شود و در آن شرایط گردشگری برای ما اهمیت زیادی می‌یابد.

روحانی با اشاره به ژئوپولتیک ایران خاطرنشان کرد: ایران برای اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد. ایران است که می‌تواند خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند را به آسیای مرکزی، روسیه و اروپای شمالی و همچنین شرق و غرب منطقه را به هم متصل کند. راه آهن خواف - هرات هفته آینده افتتاح می‌شود و پروژه‌های دیگری هم در این زمینه در دست اجرا است. وی افزود: ترانزیت از شمال به جنوب و از شرق به غرب برای اقتصاد و سیاست خارجی ما مهم است اما یکی از  توطئه‌های آمریکا این بوده که راه‌های ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند. در این زمینه هم تلاش زیادی کردند اما موفقیت زیادی به دست نیاوردند. در حال حاضر روزانه ۱۴ هزار پرواز از آسمان ایران انجام می‌شود.

رئیس جمهور با بیان این که پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد ۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارد تصریح کرد: این پروژه‌ها برای محیط زیست، حمل و نقل و سلامت مردم اهمیت دارد. زیرا ایجاد بزرگراه باعث تامین سلامت مردم و صرفه جویی در وقت می‌شود. روحانی با بیان این که دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه حمل و نقل از فناوری های نوین و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد گفت: در گذشته یک کامیون از بندر بار می‌آورد و خالی برمی‌گشت و گاهی کالاهای مثل میوه فاسد می‌شد چون وسیله برای حمل و نقل آنها  وجود نداشت اما با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان می‌توان کالاها را در نقاط مختلف شناسایی کرد تا دیگر کامیون با بار خالی بازنگردد.  یکی از کارهای بسیار مهم برای دولت که تا روز پایانی دنبال می‌کرد دیجیتال کردن اقتصاد ، دولت الکترونیک و فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان است.

درسی وسومین مرحله بهره برداری ازطرح‌های ملی با هدف جهش تولید در دولت تدبیر وامید با دستور رییس جمهوری بهره برداری از۹۷کیلومتر راه امروز در جاسک آغاز شد.

در این میان، «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان گفت: هم اکنون از ۱۷۱ کیلومتر راه در دست احدا ث در این مرحله ۹۷کیلومتر آن به ارزش ۲ هزارو ۷۰۰میلیارد ریال در قالب ۵ پروژه راهسازی به زیر بار رفت وآمد رفت. وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل احداث پل گچین و راه های طرفین ،عملیات تکمیلی قطعه پنج باند دوم محور بندرلنگه - بندرخمیر، عملیات بهسازی محور جاسک - کاروان، احداث سه دستگاه پل در محور میناب - جاسک، واریانت چاه اسماعیل، است.

 کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور موجب ارتباط تجاری میان بنادر ایران با بندر گواتر و سایر بنادر مهم خلیج فارس و دریای عمان است و تکمیل شدن این کریدور باعث افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه، توسعه صنعت گردشگری در کشور و تکمیل بخشی از جاده ابریشم قرن جدید از چین تا اروپا می شود.

پروژه ای که امروز افتتاح شد، در قالب پنج پروژه در استان هرمزگان است و شامل عملیات بهسازی محور جاسک- کاروان به طول ۶۰ کیلومتر، احداث سه دستگاه پل های جاسک- میناب به طول ۳ کیلومتر، واریانت چاه اسماعیل به طول ۵ کیلومتر، پل گچین و راه های طرفین به طول ۸ کیلومتر و عملیات تکمیلی قطعه ۵ باند دوم خمیر- بندرلنگه به طول ۲۱ کیلومتر است.

منبع: ایرنا_ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها