رییس کل دادگستری هرمزگان:

واحدهای تولیدی در استان نباید به علت بدهی تعطیل شوند



رییس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی در وصول معوقه های بانکی گفت: هیچ واحد تولیدی فعالی در استان نباید به علت بدهی به بانک‌ها تعطیل شود.

    

به گزارش صبح ساحل، علی صالحی عصر پنجشنبه در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی استان افزود: چرخ واحدهای تولیدی باید در حرکت باشد تا بتوانند ضمن درآمد زایی، از ورشکستگی رهایی یافته و اشتغال کارگران نیز پایدار بماند.
وی بیان داشت: مدیران بانک‌ها باید با شناسایی بدهکاران دانه درشت و تفکیک آنان از تولیدکنندگان واقعی، نسبت به تسویه بدهی واحدهای تولیدی اقدام کنند.
رییس شورای قضایی هرمزگان اظهارداشت: شناسایی افرادی که هیچ برنامه‌ای برای تولید و کمک به اقتصاد کشور ندارند، ضروری است تا مطالبات به حق مردم وصول و به دولت برگردانده شود.
وی بیان داشت: باید بتوانیم از این طریق با تفکیک و جداسازی افراد سودجو از تولیدکنندگان واقعی که مستحق حمایت جدی هستند، بخش تولید را مورد حمایت قرار دهیم و با در نظر گرفتن شرایط، نسبت به کمک در بازپرداخت بدهی ها اقدام کنیم.
صالحی، همچنین از بانک‌ها خواست با شناسایی افرادی که اعلام ورشکستگی کرده‌اند، ضمن پیگیری سریع در این رابطه، زمینه های لازم را به شکلی ایجاد نمایند که اینگونه افراد نتوانند بلافاصله از بانک دیگری تسهیلات دریافت نمایند تا از سوء استفاده هایی از این دست جلوگیری شود.
وی یادآورشد: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی در مقابله با جنگ اقتصادی و در شرایطی که وضعیت معیشتی مردم تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است، نشست‌های کاربردی متعددی در کارگروه حقوقی و پژوهشی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی استان با موضوع تعامل بانک ها برگزار شده و بسیاری از مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با رسیدگی خارج از نوبت رفع شده است.
رییس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری هرمزگان با تاکید بر اینکه مطالبات بانک‌ها، سرمایه همه مردم و بیت المال است، از مدیران بانک‌های استان خواست با سرعت بخشی در وصول معوقات و شناسایی بدهکاران دانه درشت که با سوء استفاده، سرمایه مردم را دریافت نموده و از پرداخت بدهی به طرق مختلف سرباز می‌زنند را در دستور کار ویژه خود قرار دهند.
وی همچنین بر لزوم برنامه ریزی دقیق و اجرای به موقع مصوبات ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی هرمزگان، با هدف اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از جهش تولید و ماده ۳۱ سند امنیت قضایی ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه تاکید کرد. 

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها