قیمت خودرو امروز 30 آبان؛ کف قیمت خودرو 103 میلیون تومان رسید



آخرین بررسی‌ها حاکی از کاهش قیمت انواع خودرو خارجی و داخلی است. کف قیمت خودرو در بازار هم‌اکنون به ۱۰۳ میلیون تومان رسیده است. 

به گزارش صبح ساحل، در بازار خودروهای خارجی کاهش تا 15  درصد نیز گزارش شده است. طی حدودا دو هفته گذشته، بیشتر بحث بر سر کاهش قیمت خودروهای داخلی بوده و این در حالی است که وارداتی‌ها نیز افت قیمت‌هایی بسیار بیشتر (با توجه به قیمت‌های نجومی شان) داشته‌اند. به گفته برخی فعالان بازار، از ابتدای اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا امروز، قیمت خودروهای وارداتی تا مرز ۱۵ درصد افت کرده است. به‌عنوان مثال، خودرویی وارداتی که پیش از این ۳ میلیارد تومان قیمت داشته، با توجه به کاهش ۱۵ درصدی، چیزی حدود ۴۵۰ میلیون افت قیمت را به خود دیده است. فعالان بازار البته تاکید می‌کنند که خرید و فروش خودروهای وارداتی به ندرت در این دو هفته اتفاق افتاده است، زیرا در بخش تقاضا همچنان امید برای کاهش قیمت وجود دارد. در واقع همان اتفاقی که در بازار خودروهای داخلی رخ داده (انتظار برای کاهش بیشتر قیمت)، در بازار وارداتی هم افتاده و اجازه رونق گرفتن خرید و فروش را با وجود روند نزولی قیمت نمی‌دهد. در بازار خودروهای وارداتی البته در سمت عرضه میل به فروش با توجه به احتمال افت بیشتر قیمت، وجود دارد ؛ اما تقاضا یاری نمی‌کند.

در بازار خودروهای داخلی نیز کاهش قیمت قابل مشاهده است. آخرین قیمت‌ها را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

قیمت انواع پراید دست دوم

لیست خودروهای پیش‌فروش ایران‌خودرو 

از روز گذشته بار دیگر ثبت نام برای پیش‌فروش خودروهای ایران‌خودرو در قالب طرح فروش فوق‌العاده برای تحویل ۹۰ روزه آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه دارد. اما این طرح شامل چه خودروهایی است؟  در این طرح که از دیروز به مدت سه روز ادامه دارد، خودروهای پارس بنزینی، پارس با موتور TU۵، پژو ۲۰۶ تیپ دو و دنا پلاس با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه می‌شود. مشتریان نهایی این طرح حداکثر سه روز پس از پایان مهلت ثبت نام از طریق قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد. طبق آخرین گزارش‌ها، تمامی محدودیت‌های فروش همانند دوره‌های پیشین اجرا می‌شود. سند خودروها به مدت یک سال در رهن ایران‌خودرو خواهد بود و برگه اسناد پس از تسویه مشتریان، چاپ و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.



منبع: اقتصادآنلاین_ تجارت نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها