آغاز تخلیه صید لنج های صیادی آبهای دور در سیریک



رئیس شیلات شهرستان سیریک، از آغاز تخلیه تن ماهیان صید شده توسط لنج های آب های دور در سیریک خبر داد.

  

 به گزارش صبح ساحل، سعید کوهی با اشاره به اینکه فعلاً ۲ فروند لنج از ۳۰ فروند لنج‌های آب‌های دور در سیریک برای تخلیه پهلو گیری کرده اند، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود که در هر دوره از صید لنج‌های آب‌های دور شهرستان سیریک بیش از ۶۰۰۰ تن، انواع تن ماهیان صید کنند.

وی با بیان اینکه ماهی‌های صید شده تأمین کننده مواد اولیه کارخانه‌های تن ماهیان کشور است، افزود: صید تن ماهیان در آب‌های دور از شهریور هر سال آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

کوهی بیان داشت: هر شناور بستگی به گنجایش سردخانه اش تا ظرفیت ۲۰۰ تن صید در هر دوره ۲ ماهه با خود به همراه می‌آورند.

کوهی با اشاره به اینکه، در شهرستان سیریک بیش از ۳۰ فروند شناور لنج‌های آب‌های دور فعالیت می‌کنند که در آب‌های اقیانوس هند مشغول صید و صیادی هستند افزود: هرشناور آب‌های دور بین ۲۰ الی ۲۵ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد می‌کند، که بخشی از این افراد بومی سیریک هستند.

رئیس شیلات شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: در هرفروند شناور صیادی لنج آب‌های دور حدود بیست تا ۲۵ نفر صیاد مشغول به فعالیت هستند که این مهم منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان سیریک به دلیل دسترسی آسان به آب‌های دریای عمان و همچنین اقیانوس و دریاهای دور، از ظرفیت کم نظیری در حوزه صید و صیادی برای رونق و توسعه این مهم برخوردار است.

کوهی با بیان اینکه شهرستان سیریک با صید بالغ بر ۲۵ هزار تن انواع آبزیان نقش مهمی در صید و صیادی استان دارد خاطر نشان شد: شیلات به عنوان پیشران توسعه اقتصادی و اشتغال همواره در شهرستان سیریک در سال‌های اخیر بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها