رقابت کشورهای حوزه خلیج‌فارس در آموزش های هوشمند

تمام مدارس عمان دیجیتال می‌شوند


نویسنده: سامیه طهورنیان

وزارت آموزش‌وپرورش عمان با کمک شرکت بریتیش پترولیوم British Petroleum)) توافقنامه مالی را امضا کرد تا به فرآِیند دیجیتالی شدن برنامه درسی مدارس عمان کمک کند. ابزار و محتوای آموزشی برای بیش از 600،000 دانش‌آموز و 55،000 معلم کلاس در پایه‌های 1 تا 12 در پنج سال آینده، کاملاً هوشمند و دیجیتالی می‌شوند.

 

به گزارش سرویس خلیج‌فارس صبح ساحل و به نقل از «مسقط دیلی»، مقامات این شرکت خصوصی و وزارت آموزش‌وپرورش عمان با بررسی‌های زیرساخت‌های کشورشان، زوایای این طرح را بررسی کردند. دیجیتالی شدن مدارس عمان، چشم‌انداز بلندمدت کشور عمان این است که تا سال 2040 یکی از پیشرفته‌ترین مدارس و آموزش‌ها را در منطقه داشته باشد. این طرح از سال 2014 راه‌اندازی شده بود و تاکنون 33 هزار دانش‌آموز در این طرح پوشش داده‌شده‌اند.

کشور امارات نیز تاکنون 196 مدرسه دولتی خود را تحت بستر هوش مصنوعی و محتواهای دیجیتالی قرار داده است.

آموزش با پلتفرم‌های هوش مصنوعی برای معلم‌ها و دانش آموزان در این کشور شروع‌شده و به‌زودی تمامی مدارس امارات از این بسترها استفاده می‌کنند. مدارس اماراتی تاکنون موضوعاتی مانند ریاضیات، انگلیسی، علوم، برنامه‌نویسی، زبان‌های عربی، هندی و فرانسوی را از این طریق به بیش از 35 درصد دانش آموزان کشورشان آموزش داده‌اند.

 محققان معتقدند که تا 50 سال آینده هوش مصنوعی و پلتفرم آموزش‌های دیجیتال در جهان همه‌گیر می‌شود و ربات‌ها نقش به سزایی را در آموزش آیندگان ایفا خواهند کرد. کشورهایی که امروز از این فرصت استفاده می‌کنند، قطعاً جایگاه قابل‌قبول‌تری در آموزش‌وپرورش نسل خود خواهند داشت. به نظر می‌رسد کشورهای حوزه خلیج‌فارس با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت و دسترسی به سیستم‌ها و بسترهای به‌روز یادگیری یا هوش مصنوعی، می‌تواند به‌طور چشمگیری بر آینده سیستم و نظام آموزش‌وپرورش کشورشان تأثیر بگذارد.

 تمام مدارس عمان دیجیتالی می‌شوند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها