۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می شود



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای واکسیناسیون ۲۱ میلیون نفر از کمپانی های خارجی خریداری می کنیم، تولید واکسن کرونا در ایران نیز به خوبی پیش می رود و از هفته آینده آزمایش این واکسن روی انسان آغاز می شود.

 

به نوشته ایرنا، سعید نمکی روز چهارشنبه در وزارت بهداشت با تبریک هفته بسیچ افزود: در این هفته طرح شهید قاسم سلیمانی را با همکاری بسیج برای آموزش همگانی، بیماریابی و افزایش تست، درمان زودرس و سرپایی و مدیریت بیماری قبل از رسیدن به بیمارستان آغاز می کنیم. این اقدام همان طرحی است که مقام معظم رهبری برای ارائه خدمات محله، خانه و خانواده محور فرمودند که با کمک سفیران سلامت در اقصی نقاط کشور با همکاری نیروهای بسیج اجرا می شود و حتما در در پایان این طرح دستاوردهای بزرگی را به جهان اعلام می کنیم و قطعا در کاهش ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران کووید۱۹ موثر است.

وزیر بهداشت افزود: تامین واکسن کرونا را از سه طریق دنبال می کنیم. یکی از طریق خرید واکسن از مجموعه کووکس و سازمان بهداشت جهانی که برنامه ریزی کردم ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز از این طریق وارد می کنیم که حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ نفر و حدود ۱۰ درصد را پوشش می دهد چون این واکسن باید برای  هر نفر دو دوز تزریق شود.

وی گفت: اقدام بعدی تامین حدود ۵.۵ میلیون دوز واکسن از قالب قرارداد مشترک با یک کمپانی خارجی و همچنین خرید ۲۰ میلیون واکسن از یک کمپانی خارجی دیگر و در مجموع ۴۲ میلیون دوز واکسن خریداری می کنیم که حدود ۲۱ میلیون نفر را پوشش می دهد.

نمکی ادامه داد: واکسن داخلی هم خوب پیش می رود  و علیرغم نظر عده ای که به تولید داخل باور ندارند. شرکت های دانش بنیان و دانشمندان داخلی در ۱۲ شرکت مشغول تولید این واکسن هستند و حداقل ۴ شرکت حلوتر از بقیه هستند. سازمان بهداشت جهانی مراحل آنها  را قبول کرده است. یکی از این شرکتها اجازه آزمایش انسانی واکسن کرونا را در ایران دریافت کرده و هفته آینده کار روی انسان را شروع می کند، فاز حیوانی این واکسن با موفقیت تمام شده و امیدوایم در چندماه آینده مژده ساخت واکسن را به استخضار ملت شریف ایران برسانیم .

به گزارش صبح ساحل، ایرج حریرچی، روز گذشته با حضور در برنامه «طبیب»، در این مورد گفت: ما برای خرید ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا اقدام کردیم، اظهار داشت: مردم به این نکته توجه کنند که واکسن عادلانه و بر اساس اصول علمی توزیع خواهد شد. اول افراد پر خطر، کادر بهداشت و درمان در اولویت خواهند بود و هیچ تبعیض و شهروند درجه اولی هم وجود ندارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها