در 8 ماهه گذشته؛

۲۳ معدن راکد در هرمزگان فعال شد



رییس سازمان صنعت. معدن و تجارت هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ معدن راکد با سرمایه گذاری بیش از ۱۸۲ میلیارد تومان در استان فعال شده است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، خلیل قاسمی روز پنجشنبه در نشست شورای معادن استان افزود: این معادن برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.
وی بیان داشت: در راستای تحقق جهش تولید و با تصمیم های اتخاذ شده در کارگروه شورای معادن هرمزگان و همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان این تعداد معادن غیرفعال به چرخه فعالیت بازگشتند.
رییس سازمان صنعت. معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: در تلاش هستیم که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته معادن غیر فعال، فعال شوند که
در این زمینه مهلتی برای فعال شدن معادن غیرفعال داده شده در صورتی که فعال نشوند به بهره برداران جدید واگذار می‌شود.
قاسمی همچنین با اشاره به میزان تولید معادن و صدور پروانه‌های بهره برداری معدن در هرمزگان اظهارداشت: در هشت ماهه امسال تعداد ۱۵ پروانه بهره برداری معدن صادر شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۶۷ درصد رشد است.
وی ابرازداشت:  با استخراج بیش از ۹ میلیون ۷۰۰ هزار  تولید از این معادن نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش شاهد هستیم.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارداشت: پرونده ۱۵ معدن غیرفعال استان در این نشست بررسی و طبق ماده ۲۰ قانون معادن، بهره برداران آن‌ها سلب صلاحیت شده و این معادن طبق قوانین ومقررات از طریق مزایده عمومی به متقاضیان واجد الشرایط واگذار خواهند شد.
قاسمی در پایان گفت: مطالعات پهنه فین تا باغات به مساحت ۶ هزار و ۸۴۴ کیلومتر انجام شده که در این پهنه ۱۶۵ کیلومتر محدوده امید بخش شناسایی و جهت اخذ مجوز سرمایه گذاری به وزارت صمت ارسال شده است.
در سال جاری که بنام سال جهش نامگذاری شده، فعال سازی و احیای ۵۴ معدن غیرفعال در استان هرمزگان در دست پیگیری قرار گرفت.
استان هرمزگان دارای ۱۳۶ معدن فلزی وغیرفلزی فعال است که حدود سه هزار نفر به صورت مستقیم از آن استفاده می‌کنند.
 تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان هرمزگان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد.
در هرمزگان می‌توان برای ۲۱ نوع ماده معدنی از جمله سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت، دولومیت، سنگ آهک، خاک سرخ و سنگ لاشه اکتشاف انجام داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها