نماینده وزیر صمت:

سطح بخشودگی مالیاتی را بیشتر کنید؛ اصناف توانایی پرداخت مالیات را ندارند



درستی، نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران و نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اصناف تحمل زیان اقتصادی بیشتر را ندارند و انتظار حمایت از سوی همه دستگاه‌های در اتباط با کسب‌وکارها را داریم.

 

به نوشته بازار،  ابراهیم درستی گفت: در کشور بیش از ۳ میلیون واحد صنفی وجود دارد که در دوره کرونا نهایت همکاری را با دولت و ستاد ملی کرونا کرده‌اند. هرگز در سال‌های گذشته اصناف چنین فضای اقتصادی را تحمل نکردند ولی با این وجود از هرگونه همکاری کوتاهی نکردند.

وی افزود: اولویت اول همه اصناف سلامت مردم است حتی اگر زیاد ببینند. در شرایط فعلی صنوف واقعاً بیشتر از این تحمل زیان مالی را ندارند. از دولت درخواست می‌کنیم که به اصناف نگاه ویژه‌تری داشته باشد. بیش ۲۵ تا ۳۰ میلون نفر جمعیت شاغل در اصناف و خانواده این افراد را تشکیل می‌دهند و همه این افراد در شرایط فعلی باید از سوی دولت حمایت شوند.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران بیان کرد: بسته‌های حمایتی که دولت در ماه‌های اول همه‌گیری بیماری کرونا برای اصناف در نظر گرفت مثمر ثمر واقع نشد. از بسته ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت بیش از ۲۰ هزار میلیارد آن به هیئت دولت تعلق گرفت و از ۲۰ هزار میلیارد تومان بقیه نیز فقط ۷ درصد به اصناف اختصاص یافت.

درستی عنوان کرد: یعنی انگیزه‌ای برای حمایت از صنوف در دولت وجود نداشت و سرمایه حمایتی به اصنافی که واقعا به کمک احتیاج داشتند نرسید. هر نهادی که امروز اصناف به آن سروکار دارد باید شرایط را برای فعالان هر صنف تسهیل کند. به عنوان مثال اصناف از سازمان مالیات انتظار دارند سطح بخشودگی مالیاتی را بیشتر کند. اصناف در حال حاضر واقعاً توان پرداخت مالیات را ندارند. مشاهده می‌شود که کسب‌وکارهای مختلف کشور با سختی هزینه‌های روزمره خود را به‌دست می‌آورند.

گفتنی است که امروز ششمین روز است که محدودیت‌های جدید کرونایی باعث تعطیلی اصناف و بازاریان بندرعباسی همچنان کسب و کارهای دیگر شده است و قرار است این طرح به مدت دو هفته در استان و سایر کشور بنا بر ستاد مفابله با کرونا در هر استان تمدید شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها