برای نخستین بار در سه ماه گذشته؛

شمار ترخیصی‌های کرونا از بستری‌ها در هرمزگان پیشی گرفت



به گزارش صبح ساحل ؛ دکتر حسین فرشیدی صبح امروز (۸ آذرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه با فوت سه بیمار کرونایی دیگر در شبانه روز گذشته، مجموع جان باختگان کرونا در هرمزگان به ۹۰۰ نفر رسید، اظهار کرد: در هفته گذشته ۲۰ نفر در استان بر اثر ابتلاء به کرونا جان باختند، که نسبت به هفته پیشتر ۳ نفر افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش فوتی‌های هفته گذشته نتیجه افزایش بستری‌ها در دو هفته پیش است که بستری‌های کرونا به ۲۹۶ نفر رسیده بود و ۳۵۷ بیمار جدید نیز شناسایی شده بودند، اظهار کرد:  اکنون ۱۹۶ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که ۵۹ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند و ۲۲ نفر از این شمار بدحال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: این هفته برای نخستین بار در سه ماه گذشته شمار افراد مرخص شده کرونایی از افراد بستری شده بیشتر بود که ۲۹۶ نفر بستری و ۳۲۱ نفر مرخص شدند.

فرشیدی با اشاره به اینکه برنامه اجرایی کنترل بیماری کرونا با نام طرح حاج قاسم سلیمانی در استان با دو هدف تشخیص زودتر بیماران و قرنطینه مؤثر آغاز شده است، تصریح کرد: در این طرح تلاش می‌شود بیماران کرونایی زودتر شناسایی شوند و قرنطینه به ویژه برای بیماران بدون علامت با دقت بیشتری رعایت شود به طوری که این افراد از خانه خارج نشوند.

وی با تأکید بر اینکه خواهش می‌کنم مردم از تجمع در سواحل نیز خودداری کنند، بیان کرد: در شهری مانند تهران چند روز گذشته بیش از هزار نفر از بیماران کرونایی پیش از مسافرت شناسایی و بازگردانده شدند و در استان ما نیز ممکن است این موارد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در طرح حاج قاسم سلیمانی تلاش می‌شود در فرودگاه ها، ترمینال‌ها و ایستگاه‌های مسافرتی افراد مثبت کرونایی شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای محدودیت‌های جدید، تغییر رفتار مردم در کاهش رفت و آمدها و تجمعات بویژه در شهرهایی مانند بندرعباس مشاهده شده است که نکته بسیار خوبی است.

فرشیدی با بیان اینکه در روستاها هنوز پرهیز از تجمعات به خوبی رعایت نمی‌شود که مسئولان محلی باید نظارت بیشتری کنند، عنوان کرد: اگر افراد بیمار و مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند در دوهفته آینده شاهد کاهش آمار فوتی‌ها خواهیم بود.

منبع: ایسنا 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها