کشف بیش از ۴ هزار گوسفند قاچاق در فارس



رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) استان هرمزگان و شهرستان آباده و همکاری پلیس شهرستان بوانات، بیش از ۴ هزار راس گوسفند قاچاق کشف شده است.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایسنا، «کاظم موسوی» شنبه ۸ آذر اعلام کرد که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد این گوسفندان برای انتقال به استان هرمزگان و سپس قاچاق از طریق مرزهای آبی، در شهرستان‌های بوانات و آباده نگهداری می‌شد. موسوی اضافه کرد: ۳ هزار راس از این گوسفندان در شهرستان بوانات و محموله‌ای با بیش از هزار راس گوسفند در آباده کشف شده است. این مقام قضایی با بیان اینکه برآورد کارشناسان ارزش این گوسفندان را ۱۳۰ میلیارد ریال نشان می‌دهد، گفت: با دستور دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های بوانات و آباده محل نگهداری گوسفندان در اختیار و حفاظت نیروی انتظامی قرار گرفته است.

گفتنی است رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در 6 آذرماه اعلام کرده‌است: «گزارش‌های تازه‌ای مبنی بر قاچاق دام زنده از میاندوآب به کشورهای عربی از جمله عراق به دست ما رسیده است که چنانچه با این اقدام برخورد نشود، ممکن است قیمت گوشت در بازار دوباره گران شود.»

هر چند که قیمت گوشت همچنان روند ثابتی دارد اما علی اصغر ملکی به تجارت‌نیوز می‌گوید: از هفته گذشته تاکنون قیمت گوشت تغییری نکرده است. همچنین شقه گوشت بدون دنبه بین 115 تا 120 هزار تومان فروخته می‌شود.

فعلا قیمت گوشت گران نشده است اما با قاچاق دام زنده احتمال دارد قیمت گوشت دوباره گران شود؛ چرا که دامداران در غرب کشور دام زنده را با قیمت بیشتری به دلالان یا قاچاقچی‌ها می‌فروشند که همین موضوع انگیزه قاچاق دام را افزایش داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها