آنچه در بورس امروز گذشت؛

شاخص کل در آستانه کانال1.4 میلیون واحدی/ بورس در بازار فردا مثبت پیش‌بینی می‌شود



در مرحله پیش گشایش بورس امروز تقاضا در نمادهای چون فولاد، فملی، وتجارت و وتوکا تقاضایی بیشتر از عرضه داشتند و به نظر می‌رسید بازار سهام امروز متعادل و با گرایشات مثبت همراه است و در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۱٫۷ درصدی به کانال یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی رسید. در ادامه مروری بر آنچه در بازار سهام امروز گذشت و سرنوشت بورس فردا از دیدگاه کارشناسان، می پردازیم.

به گزارش صبح ساحل،  پیش‌بینی‌ها حاکی از روند صعودی بازار سهام در این هفته است و امروز نیز تحرکات مثبت در مرجله سفارش‌گیری دیده می‌شود و نمادهایی چون فولاد، فملی، خودرو و وبصادر تقاضای زیادی دارند.  نماد شرکت نفت ایرانول در بورس، روز جاری معاملات خود را در سقف بازه قیمتی روز دنبال کرد. «شرانول» امروز  با ٢.۴میلیون حجم صف خرید در قیمت ٣۴هزار و ٩۵١ ریال روبرو بود. این درحالیست که سایر نمادهای هم گروه این سهم روز جاری معاملات متعادل و بعضاً منفی را تجربه کردند. گفتنی است نماد ایرانول در بورس در ١٠ روز کاری گذشته بازدهی ١٩ درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است. از نکات قابل توجه دیگر معاملات امروز «شرانل»، حضور ٧۵ درصدی سهامداران حقیقی در میان خریداران این سهم است.

index

 

همچنین پیش‌بینی می‌شود معاملات امروز روندی مثبت داشته باشد و امروز حتی نماد شستا نیز تقاضایی بیشتر از عرضه دارد و پیش‌بینی می‌شود روند شاخص هم‌وزن در این هفته از شاخص کل بهتر باشد. به نظر می‌رسد که بورس، این هفته روندی صعودی دارد و شاخص کل طی معاملات این هفته به یک میلیون و 400 هزار واحد خواهد رسید.

 

شاخص کل در آستانه کانال1.4 میلیون واحدی / خودرویی‌ها مانع از رشد بورس نشدند

این در حالی است که در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۱٫۷ درصدی به کانال یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی رسید و شاخص کل هم‌وزن امروز با افزایش ۱٫۶ درصد همراه بود. 

در معاملات امروز سه نماد فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر معاملات منفی در نمادهای خودرو و خساپا نیز نتوانست تاثیر منفی چندانی بر شاخص کل بورس بگذارد. در جریان معاملات امروز بورس، بیش از 18 میلیارد سهم جابجا شد که ارزش این معاملات 16 هزار و 600 میلیارد تومان بود. ارزش معاملات فرابورس نیز امروز 5 هزار و 880 میلیارد تومان بود.

معاملات امروز با فشار عرضه در نمادهای بزرگی چون شستا، فولاد و فملی آغاز شد اما رفته رفته معاملات رنگ و بوی بهتری به خود گرفت و به جز گروه خودرویی و گروه بانکی اکثر گروه‌ها معاملات سبزی را پشت سر گذاشتند. در جریان معاملات امروز همچنین نماد فملی به دلیل برگزاری مجمع فوق‌العاده متوقف شد. امروز سه گروه خودرویی، بانکی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و نماد خودرو با بیش از هزار میلیارد تومان، پرمعامله‌ترین نماد بورس بود.

بازار سهام در حالی معاملات امروز خود را به پایان رساند که شاخص کل در آستانه ورود به کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی قرار گرفته است.

  

خبر مهم برای سهامداران

مدیر عملیات بازار فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند؛ دامنه نوسان روزانه قیمت در نمادهای معاملاتی شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه1)، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا1)، قند شیروان قوچان و بجنورد (قشیر1)، پاکدیس (غدیس1)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام1) و کشاورزی و دامپروری بینالود (زبینا1) از روز دوشنبه مورخ 1399/09/10، به میزان 5 درصد تغییر می‌یابد.

  

بورس فردا چه می‌شود؟

کارشناسان بازار سرمایه، شاخص کل در بازار فردا هم مثبت پیش بینی کردند و معتقدند بازار مانند امروز با حجم بالایی از معاملات روبرو شود.

«ایمان رئیسی»، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار فردا گفت: به نظر شاخص کل در بازار فردا هم مثبت باشد و مانند امروز با حجم بالایی از معاملات روبرو باشیم. این کارشناس در رابطه با دلیل عرضه در بورس و ادامه‌دار بودن روند صعودی گفت: خیلی از افراد قصد نوسان‌گیری داشتند و دنبال جابجایی سهم‌های خود بودند و عرضه در بازار سهام زیاد شد اما بازار در ٣ ماه قبل به قدری افت کرده که توان افت بیشتر را ندارد. اکثر نمادها هم سیگنال‌های تکنیکال برگشتی دارند و به نظرم روند صعودی ادامه‌دار است.

همچنین عباس‌علی حقانی‌نسب، یکی دیگر از کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار فردا گفت: چون یکشنبه‌ها بازارهای جهانی تعطیل است و همچنین فشار عرضه زیاد است به نظر می‌رسد روند بورس فردا کمی نزولی باشد اما این روند پایدار نیست و دوباره روند صعودی بازمی‌گردد.

منبع: تجارت نیوز_ باشگاه خبرنگاران_ نود اقتصادی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها