قیمت مرغ به نزدیک ۴۰ هزار تومان رسیده است



جواد ساداتی نژاد بیان کرد: وقتی قیمت مرغ به ازای هر کیلوگرم در بازار به ۴۰ هزار تومان می رسد معنا و مفهوم آن اینکه هیچ اثری از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در سبد مصرفی خانوار احساس نمی شود.

به گزارش صبح ساحل، جواد ساداتی نژاد،‌ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: تمامی نهاده های دامی در حال حاضر با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می شود اما به دست تولیدکنندگان نمی رسد در نتیجه مجبورند نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با قیمت های سرسام آور تهیه کنند.

وی بیان کرد: وقتی بخش عمده ای از نهاده ها از بازار آزاد با قیمت های بالا تهیه می شود به تبع محصولات تولیدی نیز با همان سبک و سیاق به مردم فروخته می شود. محاسبات نشان می دهد اگر قیمت ارز ۲۵ هزار تومان باشد قیمت هرکیلوگرم مرغ در واحدهای خرده فروشی ۳۵ هزار تومان است.

ساداتی نژاد افزود: وقتی قیمت مرغ به ازای هر کیلوگرم در بازار به ۴۰ هزار تومان می رسد معنا و مفهوم آن اینکه هیچ اثری از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در سبد مصرفی خانوار احساس نمی شود.

در تدارک کنترل بازار تخم مرغ هم هستیم

این در حالی است که کاظم خاوازی می‌گویذ: واسطه‌ها در بازار مرغ حذف شده اند و در تدارک کنترل بازار تخم مرغ هم هستیم.

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: فشار زیادی روی تولید کنندگان تخم مرغ هست و این‌ها تقاضا‌هایی برای صادرات دارند، اما قیمت همان قیمت مصوب است. واسطه‌ها در بازار مرغ حذف شده اند و در تدارک کنترل بازار تخم مرغ هم هستیم.

وی بیان کرد: قیمت حبوبات در مزرعه با قیمت فروشگاه تفاوت زیادی دارد؛ اگر شهرداری‌ها بر اساس مصوبه دولت غرفه‌هایی از میادین را در اختیار تولید کننده‌ها قرار بدهند خیلی از مشکلات حذف می‌شود. واسطه‌ها سود کلانی می‌برند در صورتی که هیچ ارزش افزوده‌ای در اختیار این‌ها نیست و باید این واسطه‌ها حذف شود.

باید به فکر تامین خوراک طیور بود

پرویز فروغی هم با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را وارد بازار کرده و قیمتها را شکسته است، گفت: برای حل این موضوع باید کارهای اساسی تری کرد.

پرویز فروغی، دبیرکانون مرغداران گوشتی اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را وارد بازار کرده و قیمتها را شکسته است. این اقدام چون پشتوانه ای ندارد در بلند مدت اثرگذار نخواهد بود، زیرا ذخایری که وارد بازار می شود باید جایگزین داشته باشد. برای حل این موضوع باید کارهای اساسی تری کرد. در حقیقت بایستی نهاده به اندازه کافی با قیمت مصوب دراختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و قیمت ها واقعی تر دیده شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها