پلیس علت جان باختن دختر 8 ساله بندرعباسی را اعلام کرد

خودکشی، پاسخی به مرگ مشکوک «آیلار»



علت مرگ دختر 8 ساله‌ای بندرعباسی به نام آیلار، خودکشی اعلام شد. خودکشی که ازنظر تحقیقات پلیسی باهمکاری هم‌بازی 12 ساله ‌آیلار بوده است . بر اساس گزارش پلیس هرمزگان این دختر همسایه باانگیزه مشکلات خانوادگی، آیلار را تشویق به خودکشی کرده و هم‌زمان باهم، دست به حلق‌آویزی از روی پشت‌بام ساختمان محل زندگی‌شان زدند ،ولی دختر 12 ساله خود را از مرگ نجات داد اما آیلار جان باخت. یکی راهی بهزیستی شد و دیگری راهی آرامستان.
به نوشته‌ی روزنامه صبح ساحل، صبح چهارشنبه 28 آبان ماه سال جاری زمانی که پدر آیلار ،بدن بی‌جان دخترش را در پشت‌بام خانه یافت درحالی‌که طنابی آنجا افتاده بود، پرونده مرگ مشکوک این دختربچه تشکیل گرفت و تحقیقات پلیسی آغازید. سه‌شنبه گذشته (4 آذر) بود که سرهنگ عبدالمجید کرمی رئیس پلیس آگاهی هرمزگان در گفتگو با صبح ساحل بیان داشت تاکنون دلیل و مدرکی مبنی بر جنایت و قتل به دست نیامده است و منتظر اعلام نظر پزشک قانونی هستند که پس از تکمیل تحقیقات و تائید نهایی، علت مرگ اطلاع‌رسانی میشود. تا اینکه دیروز ظهر مطلبی از پایگاه خبری پلیس استان به رسانه‌ها مخابره شد مبنی بر اینکه فرمانده انتظامی هرمزگان علت مرگ را خودکشی اعلام کرد .

 مشاهدات پدر آیلار

سردار « غلامرضا جعفری» گفت: در پی اعلام کلانتری 17، مبنی بر یک فقره حلق‌آویزی واقع شهرستان بندرعباس و انتقال فرد به بیمارستان، ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به بیمارستان اعزام شدند. 
وی افزود: پدر متوفی با حضور مأموران در اظهاراتش اعلام داشت دخترم شب گذشته با دختر همسایه برای بازی به پشت‌بام منزل رفته و وقتی صبح از خواب بلند شدم دیدم دخترم در منزل حضور ندارد به پشت‌بام رفته و مشاهده کردم که با طناب خود را حلق‌آویز کرده است.

   آغاز تحقیقات

رئیس پلیس استان با اشاره به اینکه با هماهنگی به‌عمل‌آمده اکیپی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی متشکل از کارشناسان بررسی صحنه و رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی به محل حادثه اعزام و تحقیقات از خانواده و دوستان وی آغاز شد تصریح کرد: به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع پیگیری پرونده به‌صورت ویژه وجدی دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان با حضور مجدد درصحنه نسبت به تحقیق از همسایگان،دوستان و تمام افراد که با متوفی در ارتباط نزدیک بودند، اقدام کردند.

   اعتراف به خودکشی

به گفته سردار جعفری ، مأموران طی اقدامات پلیسی به یکی از دوستان متوفی که دختری 12 ساله بود مظنون که نامبرده ابتدا منکر حضور درصحنه حادثه می‌شد اما با مشاهده ادله پلیسی بیان داشت که شب حادثه به‌منظور بازی به بالای پشت‌بام رفتیم و با توجه اختلافات شدید خانوادگی و ازآنجاکه تحت تأثیر خودکشی یکی از دوستان خود بودیم ، تصمیم گرفتیم خودکشی کنیم.
این دختر نوجوان در ادامه اظهاراتش این را هم گفته که نخست من خودم را حلق‌آویز کرده که تحمل ننموده و خودم را نجات دادم و سپس دوستم خودش طناب را دور گردنش پیچید و سپس من نیز طناب را به سمت بالا کشیدم تا بی‌حال شد که با دیدن وضعیت وی ترسیده و برای به نجات او اقدام کردم اما متأسفانه نتوانستم طناب را از گردنش بازکنم و از روی ترس محل را ترک کردم.

  راهی بهزیستی

رئیس پلیس استان گفت: با دعوت از مقام قضائی و نماینده پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی بازسازی صحنه انجام پرونده تکمیل به دادگاه کیفری ارجاع شد و با توجه به وضعیت روحی و جسمانی و دارا نبودن سن قانونی حسب دستور مقام قضائی متهم که دختری 12 ساله می‌باشد جهت نگهداری تحویل اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس شد. سردار جعفری یادآور شد: فروپاشی و اختلافات شدید درون خانواده ضمن بر هم زدن تعادل روانی و عاطفی افراد، در خانواده‌هایی که از شالوده مستحکم و خوبی برخوردار نیستند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها