فصلی تازه !!!!



در فصل برگ‌ریزان، آنگاه‌که درختان، جامه زرد بر تن داشتند، باغبانی فرهنگ دوست نهالی در دل مطبوعات هرمزگان کاشت که امروز 35 سال از آن روز می‌گذرد. آن‌قدر زمان و عمرمان زود می‌گذرد كه باورمان نمی‌شود همین دیروز حاج قاسم کرمی پدر فقید مطبوعات هرمزگان، بنای روزنامه صبح ساحل را گذاشت.
شاید وقتی برای نخستین بار در هرمزگان «صبح ساحل» روی پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت، کمتر کسی فکر می‌کرد در استانی محروم و کم برخوردار که کمترین نشانی از زیرساخت‌های فرهنگی و نیروی انسانی آموزش‌دیده وجود نداشت دوام و ثبات این مطبوعه به بیش از سه دهه برسد. به جرات می‌توان گفت، رمز مانایی و ماندگاری یك رسانه به‌ویژه رسانه مكتوب در همراهی و همدلی مخاطبان آن است. اگر «صبح ساحل» پس از 35 سال توانسته به جایگاه قابل‌اعتمادی بین اقشار مختلف مردم و مسئولان برسد، دلیلش احترام به مخاطب خود است و دغدغه‌های او را همواره دغدغه خود می‌داند.بر خود می‌بالیم که این روزنامه در دوران پرفرازونشیبش وامدار هیچ حزب و گروهی نبوده و تا به امروز بر سر منافع مردم با هیچ گروه، حزب و جناحی معامله نکرده است و هرگز نیز تن به آن نخواهد داد.
صبح ساحل به‌عنوان یکی از فعال‌ترین روزنامه‌های کشور از جایگاه بالایی در بین مردم هرمزگان برخوردار است و در طول سال‌های اخیر با افزایش تعداد روزنامه‌ها و نشریات محلی در استان کماکان توانسته است نقش بی‌بدیل خود را در بین مردم حفظ کند. صبح ساحل تلاش کرده با تمام محدودیت‌ها و با رفع مشکلات محتوایی، ارائه مطالب متنوع به نیازهای طیف گسترده‌ای از مخاطبان خودپاسخ دهد. 
قدیمی‌ترین روزنامه استان تلاش کرده با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و وابستگی مردم به شبکه‌های اجتماعی و نقش این شبکه‌ها در انتشار اخبار و شایعات، همگام با مردم و تکنولوژی، فصل تازه‌ای از فعالیت خود را در دنیای مجازی آغاز کرده تا مخاطبان بهترین و موثق‌ترین اخبار را از طریق این روزنامه دنبال کنند.
ناگفته نماند، صبح ساحل علاوه بر پای بندی بر مواضع و دیدگاه‌های مستقل خود، در دفاع از اعتقادات مردم استان ایستاده است. اینکه صبح ساحل توانسته 35 سال بدون وقفه در بدترین شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور و حتی در دوران شیوع کرونا و تعطیلی ادارات و بسیاری اصناف بر روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گیرد، حاصل تلاش نیروهای توانمندی است که از آبرو، عزت، خانواده و دارایی خود مایه گذاشته‌اند. فراموش نکنیم که صبح ساحل در این سال‌ها آنقدر از کمبودها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هرمزگان نوشت و تیتر زد که در سایه تلاش مجموعه صبح ساحل بسیاری از مشکلات این استان به مدیران تصمیم گیر کشور منتقل و شاهد رفع بسیاری از این معضلات بودیم.انتشار 4198 شماره صبح ساحل به‌طور مستمر در استانى چون هرمزگان، براى حوزه مطبوعات مایه افتخار و مباهات است. صبح ساحل می‌خواهد براى رشد این استان صدایى باشد از میان مردم و نه از میان صاحبان قدرت. علیرغم مشکلات این روزهای کشور و همه‌گیری ویروس کرونا، صبح ساحل باوجود تمام سختی‌ها و فشار اقتصادی و تنها به عشق خدمت به مردم این دیار انتشار خود را متوقف نکرد. باور کنید، این روزنامه دوران بسیار سختی را تجربه می‌کند که در این 35 سال سابقه نداشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها