فوت 2 بیمار کووید19 در هرمزگان/ 18بیمار در وضعیت وخیم قرار دارند



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته دو بیمار کرونایی در استان جان باختند و شمار جان باختگان به ۹۲۳ نفر افزایش یافت.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر حسین فرشیدی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از فردا با تجهیز استان به تست‌های تشخیص سریع کرونا، زمان تشخیص این بیماری به کمتر از نیم ساعت کاهش می‌یابد. به گفته دکتر فرشیدی، شمار تست‌ها نیز به دو هزار و ۵۰۰ تست در روز افزایش می‌یابد. وی افزود: اکنون ۱۹۱ نفر با تشخیص کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۶۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۸ نفر از آن‌ها وخیم است.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اکنون دو هزار و ۳۰۰ نفر در استان در قرنطینه خانگی هستند.

دکتر فرشیدی با اشاره به اینکه شهرستان بندرعباس از وضعیت قرمز کرونا به نارنجی تبدیل شده است؛ افزود: علاوه بر این شهرستان، بستک و حاجی آباد نیز در وضعیت نارنجی و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند. وی طرح شهید سلیمانی را از طرح‌های موثر در مقابله با کرونا دانست و افزود: این طرح، با آموزش شیوه نامه‌های بهداشتی به مردم، نظارت بر قرنطینه افراد مبتلا به کرونا و تشخیص زودهنگام بیماران دارای علائم خفیف، به کنترل کرونا کمک شایانی کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کاهش محدودیت‌ها در شهر‌ها نباید منجر به شکل گیری تجمعات شود چراکه عمده سرایت‌ها از تجمعات کوچک نظیر عروسی‌ها و ختم ناشی می‌شود.
دکتر فرشیدی افزود: در هفته بعد در شهر‌های با وضعیت نارنجی همچون بندرعباس، تجمعات بیش از ۲۰ نفر در فضای سربسته ممنوع است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها