هرمزگان به تست های تشخیص سریع کرونا مجهز شد



به گزارش صبح ساحل،دکتر حسین فرشیدی جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تست ها توسط متخصصان داخلی تولید شده و برای تسریع در روند بیماریابی به ویژه در بخش بیماران سرپایی و بیماران مشکوکی که به مراکز بهداشت مراجعه می کنند، استفاده می شود.

وی شمار بیماران بستری با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان های هرمزگان را ۱۹۱ بیمار و تعداد بیماران قرنطینه خانگی را دو هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع بیماران بستری ۶۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۱۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

دکتر فرشیدی با اشاره به پایان طرح جامع محدودیت های کرونایی، بیان داشت: خوشبختانه مردم هرمزگان مشارکت خوبی در اجرای این طرح داشتند و نتایج خوبی نیز حاصل شده و شرایط استان از قرمز به نارنجی تغییر یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: مردم باید در نظر داشته باشند که شرایط استان بسیار حساس و شکننده می باشد و اگر پروتکلهای بهداشتی با جدیت رعایت نشود ، شاهد بازگشت دوباره وضعیت قرمز به استان خواهیم بود.

دکتر فرشیدی خاطرنشان کرد: همانگونه که بارها هشدار داده ایم ، تجمع ها و دورهمی های خانوادگی اصلی ترین دلیل شیوع بیشتر کرونا است و درصد بالایی از افراد در این گونه تجمع ها به کرونا مبتلا شدند و از همین رو مردم باید از حضور در چنین جمع هایی به ویژه در فضاهای بسته به شدت اجتناب کنند.

وی یکی از اقدامات خوب دیگر در جهت بیماریابی سریع را اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: این طرح با مشارکت وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفان و با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال کرونا اجرا شده است.

در حال حاضر سه شهر بندرعباس، حاجی آباد و بستک در استان هرمزگان در وضعیت نارنجی از نظر شیوع و شمار مبتلایان به کرونا قرار دارند و مابقی شهرها در وضعیت زرد هستند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها