مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان:

بارندگی خسارتی به زیرساخت‌های هرمزگان وارد نکرده است



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: براساس اطلاعات موجود فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همچنین تیم های ارزیاب بارندگی تا کنون خسارتی به زیرساخت‌های این استان وارد نکرده و گزارشی در این خصوص واصل نشده است.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن‌زاده اظهار داشت: در بارندگی کنونی که از دیروز و از سمت غرب هرمزگان آغاز شده به مدت کوتاهی برخی مسیرهای روستایی مسدود شد که در این خصوص می توان به مسدود و باز شدن مسیر چهار روستا در شهرستان پارسیان اشاره کرد.

وی ادامه داد: این مسیرها با فروکش کردن آب در رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها آمده استفاده و تردد شدند و نیاز به اقدام خاصی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: تنها در مسیر بندر مغان به بندرلنگه یک دستگاه پل در شب گذشته دچار خسارت شد که برای حفظ سلامتی مردم، مسیر بسته و با ترمیم آن توسط عوامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باز شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: این بارش موجب مسدود شدن مسیر هشت روستا در سمت ماشنگی شهرستان رودان شده بود که پس از ۲ ساعت بازگشایی شد.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: براساس آخرین گزارش هواشناسی هرمزگان در صبح امروز پارسیان با میزان ۳۵ و سه دهم میلی‌متر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده است.

در شهرستان رودان ۱۱.۲، قشم فرودگاهی ۹، بندرلنگه ۶.۷، کیش ۵.۴، بستک ۴.۱، و خمیر ۴ میلیمتر و در دیگر ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان زیر یک میلیمتر بارش گزارش شده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، برای این استان در روز جاری در ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود و با تأثیر موج بارشی در مناطق شرقی و شمالی استان و نقاطی از مناطق مرکزی رگبار باران و رعد وبرق و افزایش سرعت باد مورد انتظار است.

باتوجه به وقوع بارندگی از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری شود.

این موج بارشی صبح سه شنبه از مناطق شرقی استان خارج خواهدشد.

از لحاظ دمایی از فردا (سه شنبه) در غالب نقاط استان کاهش نسبی دمای کمینه پیش بینی می‌شود و افت دما تا روزهای پایانی هفته جاری محسوس خواهدبود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها