انجام فاز سوم آزمایش‌های بالینی واکسن روسی کرونا در امارات



ابوظبی یک برنامه داوطلبانه را برای انجام فاز سوم آزمایش های بالینی واکسن روسی کووید ۱۹ آغاز کرد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایرنا، ابوظبی که مرکز امارات متحده عربی محسوب می‌شود، به دنبال ۵۰۰ داوطلب است که حاضر به آزمایش واکسن روسی Sputnik V باشند.

به گفته توسعه دهندگان، در فازهای قبلی آزمایش های بالینی، کارآیی این واکسن روسی در جلوگیری از عفونت ویروسی  ۹۱.۴ درصد بوده است، با وجود این هنوز نتایج نهایی این تحقیقات منتشر نشده است.

 صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد، قرار است این واکسن با قیمت ۲۰ دلار به بازار عرضه شود و مقدار آن برای دو بار تزریق کافی است. به این ترتیب در مقایسه با واکسن‌های فایزر و مدرنا قیمت کمتری خواهد داشت.

امارات متحده عربی علاوه بر واکسن روسی Sputnik V، فاز سوم آزمایش های بالینی واکسن تولید شده توسط شرکت چینی سینوفارم را نیز انجام می‌دهد و مجوز استفاده از این واکسن را برای کارکنان بخش بهداشت امارات صادر کرده است.

دریافت واکسن‌های کرونا موجب تولید پادتن‌ها به میزان قابل مقایسه با پادتن‌های تولید شده در جریان طبیعی ابتلا به بیماری می‌شوند و بدن را در برابر ویروس ایمن‌سازی می‌کنند، اما این واکسن‌ها نمی‌توانند مانع انتقال ویروس از شخصی به شخص دیگر شوند. بنابراین حداقل تا زمان ایجاد ایمنی گروهی در اثر توزیع و مصرف واکسن در سطح جهانی، نباید استفاده از ماسک و رعایت تدابیر امنیتی در رابطه با کووید ۱۹ کنار گذاشته شود.

به گفته مایکل رایان، مدیر برنامه فوریت‌های سلامتی سازمان جهانی بهداشت «واکسن‌ به معنای پایان کووید ۱۹ نیستند. واکسیناسیون، یک ابزار بسیار بسیار قدرتمند را به جعبه ابزار مقابله با کووید اضافه می‌کند، اما این واکسن‌ها به تنهایی نمی‌توانند بیماری را ریشه‌کن کنند.»

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها