هشدار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای درباره گران فروشی مرغ



معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که با سهمیه داران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که خارج از عرضه شبکه مرغ، به بهانه فروش قطعه‌بندی مرغ، آن را بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند برخورد می‌شود و در صورت تداوم روند قطعه بندی و فروش با نرخ جدید در فروشگاه های زنجیره‌ای، عرضه این محصول در این مراکز قطع می‌شود.

سعید محمدی‌پور  اظهار کرد: این تخلف بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که امکان عرضه بشقابی دارند رخ می‌دهد و خارج از این مراکز کمتر چنین تخلفی مشاهده می‌شود. البته در صورتی که در واحدهای صنفی نیز چنین رویکردی در پیش گرفته شود، تخلف است و در صورت مشاهده با آنان برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه عرضه خارج از شبکه و بالاتر از نرخ غیر مصوب یعنی۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، ممنوع است، تصریح کرد: قطعه بندی و عرضه به شیوه جدید مرغ نیز خارج از این قاعده نیست. بنابراین با سهمیه داران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که خارج از عرضه شبکه مرغ، به بهانه فروش قطعه‌بندی مرغ، آن را بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند، برخورد می‌شود.                          

محمدی پور همچنین با بیان اینکه میزان مرغی که فروشگاه های زنجیره ای دریافت کرده اند و به صورت قطعه بندی و بشقابی می‌فروشند، از میزان یک هزار تن مرغ توزیعی نیست، گفت: در صورت تداوم روند قطعه بندی و فروش با نرخ جدید در فروشگاه های زنجیره‌ای، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، عرضه این محصول در این مراکز قطع می‌شود.  در صورتی که در واحدهای صنفی نیز چنین رویکردی مشاهده شود، تخلف است و با آنان برخورد خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول طی یک هفته گذشته بیش از ۷۲۰ تن گوشت مرغ به میادین میوه و تره بار تهران تزریق شده است و به همین ترتیب میزان ورودی این کالا افزایش می یابد.

در هفته‌های گذشته قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از ۳۰ هزارتومان رسید. این در حالیست که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرده بود. در نهایت مقرر شد برای تنظیم بازار این محصول، مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ و مرغ گرم به قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اصلی و اقماری میوه و تره باره شهرداری توزیع شود و سهم استان تهران روزانه تا سقف ٣٠٠ تن مرغ گرم تعیین شده است.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها