مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان:

خسارت 12 میلیاردی بارندگی به جاده‌های استان/ تردد در همه محورها برقرار است



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از ایجاد خسارت 123 میلیارد ریالی به راههای اصلی، فرعی و روستایی استان هرمزگان در اثر بارندگی های اخیر خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، یوسف عابدینی مدیر کل این اداره با اشاره به تلاش اکیپ های راهداری و به کار گیری ماشین آلات جهت بازگشایی محورها در اولین ساعات پس از بارندگی گفت: طی این بارش ها شاهد ایراد خسارت و آب بردگی شانه‌ برخی محورها بوده ایم به طوری که 103 کیلومتر خسارت آب بردگی شانه راه گزارش شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: عمده این خسارات مربوط به محورهای مواصلاتی شهرستان های غرب استان شامل پارسیان، بندرلنگه، بستک و شرق استان شامل شهرستان های سیریک، رودان و میناب می باشد که میزان بارش ها در این مناطق بیشتر از سایر نقاط استان بوده است.

عابدینی با تاکید بر اینکه تردد در همه مسیرهای استان هرمزگان برقرار است خاطر نشان ساخت: بررسی ها نشان می دهد جاری شدن سیلاب باعث شده به زیرساخت‌های جاده‌های برون‌شهری در برخی نقاط پر بارش از جمله محور سیریک – شمعجو و محور کردر – کلنگی در شهرستان سیریک بیش از 60 درصد آسیب وارد گردد.

وی یادآور شد: از ابتدای آغاز بارش ها کلیه امکانات و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در حال آماده باش کامل قرار گرفتند تا در صورت انسداد و دیگر موارد بدون وقفه مشغول    به کار شوند  و در همین راستا بیش از صد کیلومتر از مسیرهایی روستایی و فرعی با تلاش راهداران و اکیپ های مدیریت بحران این اداره کل در اسرع وقت بازگشایی شدند.

یوسف عابدینی وجود ۵ هزار کیلومتر مسیر خاکی در استان هرمزگان را یکی از مشکلات اساسی عنوان کرد و افزود: این مساله به هنگام بارندگی ها با لجنی شدن و یا انسداد راهها نمایان می شود و کار را برای خدمات رسانی و حضور به موقع تیم های عملیاتی و ماشین الات سخت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در جریان این بارندگی بیش از 123 میلیارد ریال خسارت زیادی به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی وارد شده است و عملیات ترمیم قسمت‌هایی از راههای مذکور در دستور کار قرار گرفته و در اسرع وقت توسط راهداران و پیمانکاران بخش خصوصی به رفع این نواقص پرداخته می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان تاکید کرد: شهروندان گرامی در تمامی نقاط استان هرمزگان می توانند از طریق ارتباط با سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌های این اداره‌کل، گزارشات خود را در خصوص انسداد یا مشکلات جاده ای به‌طور شبانه‌روزی  اطلاع‌رسانی نمایند تا اکیپ‌های راهداران در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص جاده ای اقدامات لازم را انجام دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها