اولین تحرک بورس در هفته جدید



به گزارش صبح ساحل، با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز و همچنین نمادهای کوچک افزایش یافت و شاخص کل تحت تاثیر این تقاضا حدود 1/5 درصد رشد کرد و به یک میلیون و 528 هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن که حتی در جریان عرضه‌های زیاد در نیمه دوم معاملات هفته گذشته روندی صعودی داشت امروز نیز مثبت است و این نشان از کلیت سبز بورس و بهبود عملکرد سهم‌های کوچک دارد.

رشد شاخص کل از محدود 1/2 میلیون واحدی شروع شد و تا شاخص یک میلیون و 480 هزار واحد به قوت باقی بود اما در جریان معاملات هفته گذشته و صعود شاخص کل به محدوده 1/5 میلیون واحد عرضه‌ها بیشتر شد و باعث روندی متعادل در روزهای پایانی معاملات بورس هفته گذشته شد.

همچنین برخی کارشناسان عقیده دارند شاخص کل در محدوده 1/4 میلیون واحد کف‌سازی کرده و با مقاومت 1/6 میلیون واحد روبه‌رو است و باید این مقاومت شکسته شود و تا زمان افزایش حجم و ارزش معاملات و پیشی گرفتن تقاضا در همین محدوده نوسان خواهیم داشت.

کارشناسان روند بورس این هفته را متعادل پیش‌بینی کردند و احتمالا در جریان معاملات این هفته نیز عرضه در روزهای آتی باعث تعادل و شاید حتی روند نزولی شاخص کل شود.

نمادهای فولاد، فملی و اخابر بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس امروز را داشتند و به نظر می‌رسد گروه فلزات اساسی صعودی پرقدرت دارند اما از طرفی نیز نمادهای پالایشی روندی منفی دارند و احتمالا می‌رود دوباره با احتساب تخفیف 30 درصدی زیان‌ده محسوب شوند.

همچنین به نظر می‌رسد شاخص کل در جریان معاملات هفته آینده بتوانید به کانال یک میلیون و 600 هزار واحد صعود کند.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه  گفت: در جریان معاملات امروز گروه فلزات اساسی و نمادهای تاثیرپذیر از قیمت‌های جهانی رشد خوبی داشتند و به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی و تثبیت قیمت دلار روند صعودی بورس اجتباب‌ناپذیر است.

این کارشناس در ادامه گفت: تنها سیگنال منفی که می‌تواند تاثیر زیادی بر بورس بگذارد اختلاف نظرهای داخلی برخی دولتمردان و برخی نمایندگان مجلس است که باید کتار گذاشته شود.

در جریان مرحله پیش گشایش بورس امروز بیشترین تقاضاها مربوط به عرضه‌های اولیه بوعلی و وکبهمن است که در هفته گذشته ثبت سفارش شدند اما برخی نمادهای شاخص‌ساز عرضه بیشتر از تقاضا دارند.

همچنین بسیاری از کارشناسان روند بورس این هفته را متعادل پیش‌بینی کردند و معتقدند شاخص کل در عدد 1/4 میلیون کف‌سازی کرده و برای شروع رشد باید مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحدی را بشکند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها