استاندار هرمزگان:

ادامه‌ی محدودیت‌های شغلی در شهرهای هرمزگان/ برگزاری هرگونه مهمانی در شب یلدا ممنوع است



استاندار هرمزگان گفت: مردم با پرهیز از عادی انگاری همچنان مراقبت های لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا را انجام دهند و ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و موارد بهداشتی، از برگزاری هرگونه تجمع، مهمانی، دورهمی، مجالس عروسی و ختم به طور جدی پرهیز کنند.

به گزارش صبح ساحل، «فریدون همتی» در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان،گفت: پس از گذشت سه هفته از تشدید محدودیت ها در راستای مقابله با کرونا در سطح کشور و همچنین استان، در حال حاضر هرمزگان به لحاظ شیوع این بیماری در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

وی ادامه داد: تشدید محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در کاهش میزان ابتلا به بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار بوده است.

استاندار هرمزگان گفت: در بندرعباس و دیگر شهر‌های نارنجی (حاجی آباد و بستک)، مشاغل گروه یک، دو و بخشی از مشاغل گروه سه مجاز به فعالیتند. به گفته استاندار هرمزگان، مشاغل گروه سه مجاز به فعالیت، متعاقباً به اصناف اعلام می‌شود. همتی افزود: در شهرستان‌های با وضعیت زرد، همه مشاغل بجز گروه چهار مجاز به فعالیت هستند. وی با اشاره به اینکه خودرو‌های با پلاک غیربومی برای ورود به هرمزگان کنترل می‌شوند؛ از فرمانداران خواست بر اجرای دقیق این موضوع بویژه در اواخر هفته‌ها نظارت کنند.

استاندار هرمزگان گفت: ادارات و بانک‌های استان نیز باید با رعایت نکات بهداشتی به مردم خدمات دهند.

همتی تصریح کرد: در سواحل استان نیز نباید هیچ‌گونه تجمعی صورت گیرد و نیروی انتظامی همان‌طور که تاکنون نسبت به اعمال محدودیت ها اقدامات مناسبی داشته، همچنان این روند را ادامه دهد. وی با بیان اینکه برای شب یلدا دغدغه جدی وجود دارد، اظهار کرد: از مردم شریف هرمزگان می‌خواهیم، در شب یلدا هرکس حتماً در خانه خود بماند و از برگزاری هرگونه مهمانی، دورهمی و مراسم در این شب به طور جدی پرهیز و خودداری شود و هیچ‌گونه دید و بازدیدی صورت نگیرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به طور جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تمامی مدیران کل دستگاه‌ها، سازمان ها و نهادها، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در این زمینه مسئولیت جدی بر عهده دارند و ضمن رعایت اصول بهداشتی، هیچ مراسمی نباید توسط دستگاه‌ها برگزار شود و جلسات نیز باید در حد ضرورت و با حضور محدود افراد باشد.

همتی گفت: فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی باید همچنان با قاطعیت، رصد و نظارت لازم در خصوص اعمال محدودیت‌های مقابله با کرونا را داشته باشند و در هر جایی که نیاز بود، برخورد قانونی با تخلفات صورت گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها