پایان عملیات نصب ضربه‌گیرهای اسکله‌های بندر شهید باهنر



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: عملیات مونتاژ و نصب ۱۳ عدد فندر (ضربه گیر) در اسکله ۵ و۶ بندرشهید باهنر با بهره گیری از توان و دانش متخصصان داخلی پایان یافت.

حمیدرضا محمد حسینی تختی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: اقداماتی شامل براکت ها، پکیج ساپورت، سلول و فرانتال(سازه ای که ضربه گیر روی آن نصب می شود) فرایندی بود که پس از اتمام عملیات مونتاژ با موفقیت در اسکله ۵ و۶ جانمایی و به انجام رسید.
وی با تاکید بر سیاست های جدید سازمان مبنی بر ارتقاء ظرفیت این بندر و اینکه امکان فعالیت و پهلوگیری کشتی های Ro \Ro passenger و کشتی های cruise با سهولت و ایمنی بیشتری  بیش از گذشته فراهم شود، ابرازداشت: با انجام این طرح مهم علاوه بر موارد یاد شده امکان پهلوگیری کشتی های ۲۵۰۰۰ Gt و انجام عملیات تخلیه و بارگیری انواع وسایل نقلیه  سنگین از کشتی به روی اسکله با ایمنی و سرعت بیشتری انجام می گیرد.
 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر مهم ترین ویژگی این طرح را بهره گیری و تکیه بر توان داخلی  و هدف از اجرای آن را افزایش ضریب ایمنی بندر در عملیات پهلوگیری و جدا سازی شناورهای فلزی و سنتی عنوان کرد.
به گفته محمد حسینی تختی، کلیه فندرها در حال حاضر پرکاربردترین نوع ضربه گیر در کلیه بنادر دنیا محسوب می شوند.
فندر نوعی ضربه گیر هستند که در محل تماس شناور ها با اسکله نصب شده، تا در هنگام پهلوگیری و جداسازی آسیبی متوجه شناور و اسکله نشود. 

بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور و همچنین از پایانه‌های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق محسوب می‌شود. 

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها