استاندار هرمزگان:

بیش از ۷۲۶ هزار تن کالای اساسی از بندرشهید رجایی ترخیص شد



استاندار هرمزگان گفت: ۷۲۶ هزار و ۲۰۸ تن کالای اساسی از ابتدای مهرماه تا ۱۸ آذرماه جاری از بندرشهید رجایی ترخیص شد.

به گزارش صبح ساحل، «فریدون همتی» روز یکشنبه در خصوص آخرین وضعیت ترخیص کالاهای اساسی از بنادر استان گفت: این کالاها شامل گوشت، برنج، انواع روغن‌ها، دانه‌های پروتئینی، ذرت، گندم، دارو، کود، قند وشکر، لاستیک، خمیرکاغذ، چای، کاغذ، سموم تکنیکال، ماشین آلات تولید کننده کالاهای اساسی و حبوبات است. وی بیان داشت :۲۵۰ هزارو ۲۱۲ تن از انواع کالاهای اساسی یادشده بر اساس اظهارنامه واردکنندگان در مرحله تشریفات گمرکی برای ترخیص و ارسال به بازارهای داخلی است.

استاندار هرمزگان افزود: در حدود هشت ماه گذشته ۳۴ فروند کشتی در مقیاس‌های گوناگون حامل کالای اساسی وغیراساسی وارد لنگرگاه بندر شهید رجایی شد.

همتی ادامه داد: درحال حاضر موجودی کالاهای اساسی ذخیره مصرف کشوری در انبارها و مخازن یکی از مناطق و انبارهای هرمزگان حدود ۷۰۰ هزار تن شامل ۲۱۴ هزار و ۴۰۰ تن روغن، ۱۱۵ هزار تن کنجاله سویا (۵۰ هزار تن موجود و ۶۵ هزار تن درحال ورود به کشتی)، ۸۰ هزار تن ذرت (سه هزار تن ذرت موجود و ۷۷ هزار تن درحال ورود به کشتی) و دیگر کالاها می‌باشد.

در ماه‌های اخیر رسوب کالاهای اساسی در گمرکات کشور به ویژه گمرک شهید رجایی بندرعباس موجی از مشکلات و گرانی را برای مردم و تولیدکنندگان ایجاد کرد که این موضوع با ورود به موقع مسوولان و تسریع در ترخیص کالاها تا حدودی حل شده است و همگان امیدوار به کاهش قیمت ها در بازار هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها